چگونه خطر فیبروم رحم را کاهش دهیم؟

فیبروم رحم، به‌عنوان شایع‌ترین تومور خوش‌خیم اندام تناسلی زنانه، دلیل اصلی هیسترکتومی (خارج کردن رحم) و بستری‌شدن در بیمارستان،به‌دلیل بیماریهای زنان است.

ممکن است، به دلیل دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری فیبروم رحم، به دنبال جایگزینی روش‌هایی، برای درمان بوده، و در صورت دارابودن علائم خفیف، و تقریباً قابل‌کنترل، در مورد انجام یک روش پزشکی مردد باشید.

بعد از صحبت با پزشک خود، می‌توانید با استفاده از این ویتامین‌ها، راه خوبی برای کمک به مدیریت علائم فیبروم پیدا کنید‌.

توده‌های کوچک و غیر سرطانی که در رحم ایجاد می‌شوند، با برخی عوامل می‌توانند افزایش پیدا کنند.

با اینکه این توده‌ها، خوش‌خیم هستند. اما می‌توانند، باعث ایجاد اختلال در پیشگیری از بارداری، عوارض در چرخه قاعدگی، کمردرد، تکرر ادرار و درد در حین رابطه جنسی، شوند.

نتایج امیدوارکننده برخی از مطالعات بر روی ویتامین‌ها، برای کوچک‌کردن فیبروم، باعث شده بتوانیم بگوییم که این روش‌ها، ارزش بررسی و پرسش از پزشک را، برای کاهش خطر فیبروم رحم دارند.

ویتامین D

مطالعه اخیر، در مورد رابطه کمبود ویتامین D و فیبروم، نشان داده است که زنان دارای کمبود ویتامین D، بیشتر از زنان دارای سطح کافی ویتامین D، به فیبروم مبتلا می‌شوند.

افزایش ویتامین D، توانایی کمک به مهار رشد فیبروم‌ها، و افزایش کیفیت زندگی را دارد.

راه ایمن و امیدوارکننده، برای مدیریت یا پیشگیری از فیبروم توسط ویتامین D، در یک مطالعه سال ۲۰۱۸ اعلام شد.

در حال حاضر، نتایج این مطالعات کنترل شده، نشان‌دهنده توقف رشد فیبروم با ویتامین D بوده، و احتمالاً راه مؤثر جلوگیری از آن است.

ویتامین D در آزمایشگاه زیست‌شناسی، با متوقف کردن رشد سلول‌های فیبرم، موجب تقویت آپوکتوز (مرگ خودخواسته)، سلول‌های فیبروئید شده، و آزمایشات حیوانی روی موش، نشان‌دهنده کوچک نمودن نزدیک به ۷۵ درصدی اندازه فیبروم است.

با آزمایش مصرف قرص ویتامین D، بر روی ۱۰۸ زن مبتلا به فیبروم‌های رحمی که دارای کمتر از ۵ فیبروم، با قطر کمتر از ۵۰ میلی‌متر بود، نشان داد زنانی که به طور منظم، مکمل‌های ویتامین D مصرف می‌کنند، در برابر زنانی که رشد ۴۰ درصدی فیبروم، با مصرف‌نکردن این ویتامین دارند، رشد فیبروم را تجربه نکرده‌اند.

ویتامین D باتوجه‌به این نتایج، از محبوب‌ترین ویتامین‌ها برای فیبروم بوده، و ارزش صحبت‌کردن با متخصص خود، دررابطه‌با مصرف آن را دارد.

ویتامین A

ویتامین A، سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده، و توانایی کمک به بازسازی سلول‌ها، و به‌ویژه برای تولیدمثل گلبول‌های قرمز را داشته، و با کاهش تکثیر سلولی، و تشکیل ماتریکس خارج سلولی، آپوپتوز را در فیبروم‌ها افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی غنی از ویتامین A، توانایی محدودکردن رشد فیبروم رحم، و جلوگیری از توسعه آن را دارد.

خونریزی شدید، یا سیکل‌های قاعدگی نامنظم، یکی از علائم فیبرم است؛ بنابراین به تشخیص مطالعه اخیر، کمبود ویتامین A، باعث تجربه خونریزی شدید، در بسیاری از زنان می‌شود‌

سخن پایانی

نقش ریز مغزی‌ها، مانند ویتامین‌ها، موضوعی است که اخیراً، توجه محققان را در کاهش و پیشرفت و پیشگیری این بیماری، به خود جلب کرده است. بنا بر نتایج مطالعات اخیر، ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های A و D ، تأثیر بیشتری بر درمان فیبروم رحم نشان داده‌اند.

همشهری آنلاین