چند درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از بیمه بازنشستگی برخوردار می‌شوند؟

به گزارش جهان بانو شهره شاهرودیان، سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: ۵۰ درصد از بانوان سرپرست خانواری که تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند، از حمایت‌های بیمه‌ای بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و درمان بهره مند هستند. وی اضافه کرد: در کل تعداد بانوان سرپرست خانوار تحت […]

چند درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از بیمه بازنشستگی برخوردار می‌شوند؟

به گزارش جهان بانو شهره شاهرودیان، سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: ۵۰ درصد از بانوان سرپرست خانواری که تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند، از حمایت‌های بیمه‌ای بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و درمان بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: در کل تعداد بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان خراسان رضوی به ۱۴ هزار نفر می رسد. همچنین بیشتر از ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر از این بانوان، از خدمات بیمه‌ای سازمان بهزیستی استفاده می کنند.

شاهرودیان تاکید کرد: یارانه‌ بیمه برای این بانوان سال هاست که پرداخت می شود و به زودی وارد دهمین سال خود خواهد شد. تعدادی از این خانم‌ها در طول سال های گذشته بازنشسته شده‌اند و یا متاسفانه توانایی خود را از دست داده و از کار افتاده شده‌اند و به همین دلیل هم از مزایای بیمه‌ای در دوران بازنشستگی یا از کار افتادگی بهره‌مند می شوند.

این مقام مسئول در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: در بین افرادی که تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار دارند، برخی از خانم‌های مجرد یا دختران خودسرپرست نیز حضور دارند که از این بیمه‌ها بهره مند شده‌اند.

او به رایزنی سازمان بهزیستی با دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم که در سال آینده تعدادی دیگر از زنان سرپرست خانوار نیز از این بیمه بهره مند شوند.

شاهرودیان تصریح کرد: انتظار می‌رود که با توجه به بالا رفتن تعداد بانوان سرپرست خانوار یا خودسرپرست اعتبارات بیشتری به منظور تأمین آینده این بانوان گرامی در نظر گرفته شود و با تأمین کردن معیشت و امنیت آن ها به کاهش آسیب‌های این حوزه بپردازیم.

بر اساس اظهارات این مقام مسئول در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هر سال ۱۷ میلیارد تومان یارانه بیمه برای بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان پرداخت می‌شود.

منبع: فارس