افزایش خشونت علیه زنان استرالیایی با تماشای محتوای پورنوگرافی

محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند در تحقیقات جدید میگویند که استراتژی های بهداشت عمومی در میان جوانان باید به خشونت علیه زنان و اعمال جنسی خطرناک متاثر از پورنوگرافی بپردازد.

شواهد نشان میدهد که قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی در شکل دادن به درک، انتظارات و تجربیات جنسی جوانان همچنین سلامت عمومی آنها نقش دارد. این تحقیق نشان داد که ۸۶ درصد از پسران ۱۵ تا ۲۰ ساله و ۶۹ درصد از دختران در بازه سنی مذکور محتوای پورنوگرافی را تماشا کرده اند.

انگیزه اصلی تماشای پرنوگرافی در وهله اول کنجکاوی و پس از آن کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رابطه جنسی بوده است. استفاده از پرنوگرافی  ارتکاب خشونت جنسی و قربانی شدن را در پی دارد. با توجه به اینکه پسران ۱۵ تا ۱۹ ساله بیشترین احتمال ارتکاب خشونت جنسی و دختران نیز در این مقطع سنی بیشتر احتمال دارد که قربانی خشونت جنسی شوند. بنابراین پیشگیری  و اقدامات بازدارنده باید انجام شود.

نکته مهم در اینجاست که تقریبا نیمی از جوانانی که برای اولین بار با پرنوگرافی مواجه شدند، به طور تصادفی و به صورت آنلاین از طریق جستجوها و آگهی ها با آن برخورد کردند که این نشان دهنده این است که باید اقدامات نظارتی در حوزه آنلاین و محدودیت دسترسی به محتوای پورنوگرافیک ایجاد شود . این پژوهش نشان میدهد علاوه بر اقدامات بازدارنده، جوانان برای ایجاد روابط برابر، مثبت و سالم به راهنمایی، گفتگوهای صادقانه و اطلاعات در مورد رابطه جنسی و پرنوگرافی نیاز دارند.

phys