نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در این سخنرانی، درویش به بررسی سه نوع زندگی میپردازد. او دومین زندگی را «معاملهگرانه» توصیف میکند، جایی که افراد رفتار و تعاملات خود را بر اساس آنچه دریافت میکنند تنظیم مینمایند. به عبارت دیگر، واکنشها در این نوع زندگی به طور مستقیم تحتتأثیر بازخوردهای دریافتی قرار میگیرند، که از نظر وی رویکردی نادرست است.
در خصوص سومین نوع زندگی، درویش به خانوادههایی اشاره میکند که بر پایه «اعتقادات و مبانی دینی» زندگی میکنند. او بهعنوانمثال به زندگی حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) اشاره میکند. حضرت زهرا (س) در طول ۹ سال زندگی مشترک با امیرالمؤمنین (ع)، نه تنها در تربیت نسلی شهادتطلب و مجاهد نقش داشتند، بلکه با وجود سختیها و تنهایی، هر هفته به زیارت مزار حمزه سیدالشهدا (ع) میرفتند تا فرزندان خود را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا سازند.
درویش تأکید میکند که امروزه نیز میتوان این فرهنگ را در زندگی روزمره پیاده کرد. او پیشنهاد میکند که فرزندان را با الگوهای استکبارستیز و شهدای معاصر مانند شهید سلیمانی، سردار سلامی، حاجیزاده و دیگر سرداران شهید آشنا ساخت. همچنین، معرفی نخبگان علمی که جان خود را در راه وطن فدا کردهاند، مانند تهرانی مقدم، میتواند الگوی مناسبی برای نسل جوان باشد.
به گفته درویش، آشنایی فرزندان با این الگوها از کودکی، باعث میشود که آنها با تفکرات و خلقوخوی ایثار و شهادت انس بگیرند و در آینده، جامعهای پر از نشاط و شادابی را رقم بزنند. او معتقد است که مادرانی که فرزندان خود را با این فرهنگ و آرمانها پیوند میدهند، نقش اساسی در تربیت نسلی جاوید و تأثیرگذار ایفا میکنند. این رویکرد تربیتی نه تنها برای آینده فرزندان، بلکه برای آینده جامعه نیز حائز اهمیت است.
خبرگزاری شبستان
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت