پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به زنان سرپرست خانوار مازندران

امسال با هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و هدایت فرمانداران استان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای راه اندازی بنگاه‌های کوچک در حوزه صنایع دستی درقالب شرکت‎های تعاونی تولید به زنان سرپرست خانوار مازندران پرداخت خواهد شد.
تسهیلات زنان مازندران

روح الله سلگی معاون استاندار مازندران در بازدید از نمایشگاه نوروزی صنایع دستی بانوان در عباس آباد بهشهر با اشاره به فرهنگ کهن دیارعلویان بر لزوم معرفی آئین‌های فرهنگی این استان تاکید کرد.

وی با تجلیل از ابتکار این بانوان در برپایی این نمایشگاه، افزود: صنایع دستی مانند جاجیم، گلیم و نمد بافی از سنت‌های در حال فراموشی مازندران است که باید احیاء شود. تلاش برای احیای سنت‌های فرهنگی مازندران را در راستای مقابله با فرهنگ‌های وارداتی مهم و موثر و ترویج آیین‌های فرهنگ محلی در مازندران موجب استحکام بنیان‌های فرهنگی مردم مومن این سامان خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سطح پوشش برنامه‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار که در برپایی این نمایشگاه‌ها نقش دارند، گفت: در راستای تقویت سیاست‌های حمایتی دولت و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ترویج صنایع دستی از رویکردهای دولت سیزدهم است.

ایسنا