وقتی یک زن نماینده کل نیروهای مسلح کانادا می‌شود

برای اولین بار یک ژنرال زن نماینده کل نیروهای مسلح شد.

ژنرال «جنی کاریگنان» که در حوزه مهندسی جنگ آموزش دیده است از روز ۱۸ ژوئیه کار خود را به عنوان اولین زنی که فرماندهی نیروهای مسلح این کشور را برعهده دارد، آغاز کرد. وی در گذشته فرماندهی ارتش کانادا در کشورهای افغانستان، بوسنی و هرزگوین، عراق و سوریه را برعهده داشت.

جلستین ترودو نیز ژنرال «جنی کاریگنان» را «الگویی برای همه کانادایی‌ها و جهان» خوانده است. ژنرال کاریگنان در جریان مراسمی که به همین مناسبت در موزه جنگ کانادا در اتاوا برگزار شد، اظهار کرد: «من کاملا آماده هستم تا این چالش چندجانبه را بپذیرم. درگیری در اوکراین و خاورمیانه، تشدید تنش‌ها در سایر نقاط جهان، تغییرات آب و هوایی، افزایش تقاضاها از پرسنل ما چه در داخل و چه خارج از کشور و تهدیدات علیه ارزش‌ها و نهادهای دموکراتیک ما، تنها تعدادی از چالش‌های پیچیده‌ای هستند که باید با آنها روبرو شویم.»

فرمانده نیروی دریایی کانادا در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که این سرویس دچار وضعیت بحرانی شده و تجهیزات دفاعی کانادا قدیمی می باشد، به همین جهت ضرورت به مدرن‌سازی ارتش بشدت احساس می‌شود که در همین خصوص فرمانده انتخابی نیروهای مسلح اعلام کرد: «ما با چالش‌های داخلی زیادی مانند استخدام و نگهداری تجهیزات مواجه هستیم. ما می‌دانیم با چه چالش‌هایی روبرو هستیم و برای مقابله با آنها چه کاری باید انجام دهیم.»

آقای ترودو پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز «برندا لوکی» را به عنوان اولین رئیس زن برای پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا منصوب کرده بود.

 یورونیوز