انفعال وزارت دفاع انگلیس در دفاع از زنان قربانی آزار جنسی

وزارت دفاع انگلستان مدتهاست دربرابر تعرض و آزار های کارمندان مرد به کارمندان زن سکوت کرده و در جهت رفع این نابرابری تلاشی انجام نمی‌دهد.

به نقل از روزنامه گاردین در چند ماهه اخیر حدودا ۶۰ زن کارمند به دیوید ویلیامز دبیر وزارت دفاع، نامه مشترکی مبنی بر تجاوز جنسی و آزار و اذیت از سوی همکاران مرد خود نوشتند.

پس از گذشت مدتی اتحادیه کارگران بریتانیا خواستار مطالعات بیشتری در این زمینه شدند. در همین حین بار دیگر یک کارمند دولتی این وزارت از شکایتی مبنی بر سه مورد تجاوز جنسی به اتحادیه کارگران خبر داد.
اتحادیه کارگران اعلام کرد: اتفاقات اخیر نگران کننده بوده و بیانگر عدم رسیدگی وزارت دفاع به وظایف خود است. وزارت دفاع به وظایف خود در زمینه برابری، تبعیض، آزار و اذیت جنسی به خوبی عمل نکرده و افشاگری های اخیر مهر تاییدی است بر این گزاره.

اتحادیه کارگری از سپتامبر سال ۲۰۲۲ خواستار بازنگری در سیاست های قلدری و آزار و اذیت در وزارت دفاع بوده است اما انجمن منابع انسانی، همکاری های لازم را با اتحادیه نداشته و باعث افزایش آزار و اذیت دربین مشاغل شده است.

مایک کلنسی دبیر کل اتحادیه کارگری بریتانیا اظهار داشت: این بسیار مضحک است که در سال ۲۰۲۴ یک اداره دولتی به تنهایی باید اقدامات لازم را برای ایجاد فضای امن خود فراهم کند.

سخنگوی سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: هر هفته شاهد شکایت هایی در مورد فعالیت غیرقانونی بر خلاف قانون برابری هستیم.

فارس