تولید کنندگان گازهای سمی نگران مسمومیت دختران شدند

وزیر امور خارجه آلمان با «تکان‌دهنده» خواندن گزارش‌های مربوط به «حملات با مواد سمی» به دختران در مدارس ایران، عنوان کرد این موضوع باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

آنالنا بِربوک وزیر امور خارجه آلمان در توییتر نوشت: «دختران باید بتوانند بدون ترس به مدرسه بروند. این چیزی کمتر از حقوق انسانی آنها نیست. همه پرونده‌ها باید به طور کامل بررسی شوند.»

این نگرانی ها درحالیست که آلمانی ها پیشینه دار کشتار میلیونی انسان ها بوده و در طول چهار سال،  نزدیک به ۶ میلیون نفر را به شکل سازمان یافته و از طرق مختلف مانند شلیک دسته‌جمعی در پوگروم‌ها؛ پاکسازی از راه کار اجباری در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی؛ همچنین وانت‌ها و اتاق‌های گاز در اردوگاه‌های پاکسازی آلمانی از جمله آشویتس، بلزک، خلمنو، مایدانک، تربلینکا، و سوبیبور به کام مرگ کشانده اند. آنان هیچ گاه دربرابر جنایات خود علیه مردم کشورشان و دیگر کشورها حرفی به میان نیاورده و همواره به دنبال تطهیر چهره خود بوده اند. همچنین آمارهای موجود حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ در هر ساعت ۱۳ زن مورد آزار و اذیت جنسی و خانگی قرار گرفته و زنان و دختران از وضع مطلوبی در این کشور برخوردار نیستند.

طعنه کنعانی به خانم وزیر

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به توئیت مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان عنوان کرد: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارد، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسؤول آن است.

وی خطاب به وزیر خارجه آلمان افزود: خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضد امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد.

کنعانی: اما از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسؤول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله جویانه است.

واکنش مجری ایرانی به توئیت وزیر خارجه آلمان

راحله امینیان: ۸سال در جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی در اختیار صدام ملعون قرار دادند تا به کودکان و مردم بی‌دفاع ایران حمله کنه حالا دایه‌ی مهربانتر از مادر شدند!!!! مرزهای وقاحت رو جابه‌جا کردن رسما!!!