واکنش فرمانده یگان ویژه زنان به حواشی اخیر

سرهنگ حیدری‌ فرمانده زنان یگان ویژه انتظامی کشور گفت: هرکس به واسطه شغل خود ملزومات و تجهیزات مربوط به آن را داراست.
یگان

او پوشش یگان ویژه زنان را در اغتشاشات اخیر مورد تایید دانسته و با جریان های حاشیه سازی که این پوشش را زیر سوال برده اند مخالفت کرده و معتقد است هر شغلی لباس مخصوص به خود را دارد و یگان ویژه زنان نیز با توجه به شرایط و محیط باید ملزومات و تجهیزات متناسب و مربوطه را دارا باشند و لباس یکی از همین ملزومات مهم برای ارائه خدمت آن هاست که باید از طراحی ویژه برخوردار بوده که این لباس مورد تایید کارشناسی و تاییدیه ‌های لازم طراحی، دوخت قرار گرفته است.

لباس ماموران یگان ویژه زن در زمان های معمولی مانتو و شلوار و مقنعه و چادر بوده اما در مواجهه با عده ای معترض که با گفت وگو و اقناع هم قائل به آرامش نیستند و رفتارهای هنجارشکنانه از خود بروز می‌دهند باید قاطعانه در صحنه حاضر شد و در صورت لزوم برخورد کرد بر همین اساس باید لباس رزم مخصوص و ضد ضربه دراین شرایط استفاده شود.

ماموران زن یگان ویژه، آموزش‌های عمومی پلیس را مانند سایر ماموران فرا می‌گیرند مثل نحوه دستگیری متهمین و بدرقه آنها؛ ولی به صورت تخصصی تر در داخل یگان ویژه، آموزش‌های مهارتی و تخصصی این رسته از جمله تکنیک های برخورد با اغتشاشگران ،کنترل تجمعات و ناآرامی‌ها را آموزش دیده و حتی بعد از انجام هر ماموریت به تجزیه و تحلیل آن ماموریت پرداخته و ضمن داشتن آموزشی پویا نحوه انجام ماموریت خود را بررسی می نماید.

این زنان در محیط کار به عنوان نیروی کادر افسر یا درجه دار حضور داشته و باید با جدیت و قاطعیت در عین رعایت حقوق شهروندی به وظایف محوله عمل کنند. اما در محیط خانواده یا دوستانه درست شبیه سایر بانوان هستند با تمام ظرافت‌ها، ترحم‌ها و مهربانی و علاقه و محبت‌های خانم‌ها.

همشهری