واکنش آذری جهرمی و اعضای ستاد پزشکیان به پیشنهاد فانتزی معصومه ابتکار

اعضای ستاد پزشکیان و کاربران فضای مجازی به موضوع سلبریتی‌سازی سیاسی که یکی از اعضای جریان اصلاحات در رابطه با دختر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب مطرح کرده بود،‌ واکنش منفی نشان دادند.

اتفاقاتی در حوزه رسانه‌ای در رابطه با رئیس جمهور منتخب در حال رخ دادن است که اگرچه که بیشتر به چشم حاشیه به آن نگاه می‌شود، اما ممکن است دولت آینده را از رسیدگی به اهداف اصلی و خواسته‌های مردم دور کند.

در همین راستا موضوع «بانوی اول»‌ که در فضای سیاسی کشور ما جنبه حقوقی ندارد و شناخته شده نیست، توسط برخی افراد در جریان اصلاحات مطرح شده است.

در همین راستا «معصومه ابتکار‌» معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ «با احترام به شخصیت مستقل و حق انتخاب خانم زهرا پزشکیان، نظر به “مادری” ای که در این ایام در حق پدر کردند و به یاد مادرش فاطمه و به پاس وجود دختران و جوانان عزیز ایران، چه خوب است عنوان و مسئولیت دختر اول را بپذیرند و همان وظائف First Lady را داشته باشند.»

این موضوع توسط برخی کاربران منتسب به جریان اصلاحات نیز عنوان شد و البته بسیاری از کاربران در فضای مجازی از آن انتقاد کردند و آن را سلبریتی بازی سیاسی دانستند. همین موضوع حاشیه‌هایی را بین درخواست کنندگان و منتقدان به وجود آورد. در این بین رسانه‌های ضدانقلاب نیز برای تخریب فضای سیاسی کشورمان از این موضوع بهره بردند.

تا اینکه «محمد جواد آذری جهرمی»‌ وزیر پیشین ارتباطات و عضو ستاد مسعود پزشکیان در توئیتی در پاسخ به این درخواست نوشت:‌ «دکتر پزشکیان به صحنه آمدند و مردم او را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختنها را برچینند. همه دختران ایران، «دختر اول» خواهند بود. برتری نزد خدا به تقوای بیشتر است…»

با این وجود فضای کشور با دولت جدید مطالبات واقعی در حوزه زنان دارد که دولت باید به آن‌ها رسیدگی کند و این موارد غیر ضروری که جایگاهی در ساختار سیاسی کشور نیز ندارد، بیش از آنکه مشکلاتی را برطرف کند موجب حاشیه‌سازی برای دولت می‌شود که باید از آن خودداری شود.

فارس