نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
خاخام صهیونیست می گوید: تنها روش درست برای به راه انداختن یک جنگ، راه و روش یهودیان است؛ این روش می گوید، اماکن مقدس آن ها را ویران کنید و مردان، زنان، کودکان و دام های آنها را بکشید. مجله یهودی آمریکایی «moment» در شماره مه و ژوئن ۲۰۰۹ خود مصاحبهای با خاخام صهیونیست «مانیس […]
خاخام صهیونیست می گوید: تنها روش درست برای به راه انداختن یک جنگ، راه و روش یهودیان است؛ این روش می گوید، اماکن مقدس آن ها را ویران کنید و مردان، زنان، کودکان و دام های آنها را بکشید.
مجله یهودی آمریکایی «moment» در شماره مه و ژوئن ۲۰۰۹ خود مصاحبهای با خاخام صهیونیست «مانیس فریدمن» منتشر کرد.موضوع مصاحبه در مورد بهترین راه مقابله یهودیان صهیونیست با شهروندان عرب مسلمان در فلسطین اشغالی است. پاسخ فریدمن صریح بود، او گفت که به اخلاق غربی که میگوید نباید غیرنظامیان یا کودکان را کشت، اماکن مقدس را نباید ویران کرد، نباید قبرستانها را بمباران کرد و قبل از اینکه دیگران به شما شلیک کنند تیراندازی نکنید و …اعتقاد ندارم.
فریدمن تاکید کرد که تنها روش درست برای به راه انداختن یک جنگ، راه و روش یهودیان است: این روش میگوید، اماکن مقدس آنها را ویران کنید و مردان، زنان، کودکان و دامهای آنها را بکشید.
وی این روش را تنها مسیر درست برای غلبه بر مقاومت دائمی فلسطینیان میداند. او میافزاید: این ارزشهای کتاب مقدس است که میخواهد اسرائیلیها را به «نور تابان» تبدیل کند، تا برای ملتهایی که به خاطر اخلاق مخرب غربی شکست خوردند، هدایتگر باشند. فریدمن با این صراحت زیاد اعتقاد خود را مبنی بر بهترین راه تعامل با فلسطینیان مطرح کرد و این راه را نه یک دیدگاه شخصی بلکه یک امر واجب دینی که برخاسته از تعلیمات کتاب تورات است، میداند که نباید از این تعلیمات مقدس سرپیچی کرد. این امر به وضوح موضع یهودیان صهیونیست در مورد فلسطین و مردم آن و مبنای نظری تمامی اقدامات نسل کشی و تروریسم را که صهیونیسم در فلسطین اشغالی انجام میدهد، برای ما آشکار میکند.
برای واکاوی ریشههای نسل کشی صهیونیستها باید کمی به عقب برگردیم تا ریشههای این گفتمان نسلکشی و گرایش جنایتکارانهی آن را ببینیم که چگونه به قتل، کشتار، آوارگی و پاکسازی فلسطینیها مشروعیت میبخشد؟ ریشههای این تفکر چیست؟ و صهیونیسم چگونه گفتمان خود را بر آن بنا کرد؟
عمالیقیان را به یاد آورید!
دکتر «عصام سخنینی» استاد سابق تاریخ دانشگاه «پترا» اردن در کتاب «جنایت مقدس» بیان کرد که گفتمان نسل کشی صهیونیستها از تورات و اسفار آن برای مشروعیت بخشیدن به جنایات و تجاوزات خود علیه فلسطینیان بهره میبرد. علیرغم تضاد آشکار بین صهیونیسم سکولار و تورات به عنوان یک متن مذهبی، اولی از قوانین یهود برای تحقق جاه طلبیهای استعماری خود در فلسطین سوء استفاده کرد.
«سخنینی» معتقد است که صهونیست ها برای نسلکشی از نمادها و افسانههای کتاب مقدس و اعمال پیشنیان خود الهام میگیرند.
این استاد دانشگاه معتقد است که رژیم صهیونیستی با کتاب مقدس خود به عنوان یک مرجع تاریخی برخورد میکند که وقایع تاریخی آن باید تکرار شود. بر اساس روایت این کتاب، ابراهام (حضرت ابراهیم) اولین کسی بود که از سوی «یَهُوَه» (خدای کتاب مقدس) سرزمین فلسطین تاریخی به او سپرده شد و این عهد را به اولادش اسحاق و سپس یعقوب به ارث سپرد و فلسطین اشغالی پس از او باید در اختیار بنی اسرائیل باشد.
با نگاهی به متن کتاب مقدس، به عنوان یک مرجع تاریخی برای جنبش صهیونیسم، درخواهیم یافت که «کتاب تثنیه» به وضوح استراتژی جنگی را که یهودیان باید در برابر سایر کشورها دنبال کنند، توضیح میدهد. این کتاب میگوید: «وقتی به شهری نزدیک میشوید تا با آن بجنگید، ابتدا سعی کنید از طریق صلح، سرزمین و مردم آنها به تسخیر خود در آورید، و آنها را به بردگی و بندگی خود مبدل کنید و اگر قبول نکردند، آنها را محاصره کنید.
اگر یَهُوَه خدای کتاب مقدس، آن سرزمین را به دست تو تسلیم کرد، همه مردانش را با دم شمشیر بزنید و زنان و کودکان و چهارپایان و هر چه در شهر است و تمام غنایم آن را برای خود به غنیمت ببرید و همانا که غنائم دشمنان خود، را خداوند به شما داده است».
دکتر رشاد الشامی، محقق باسابقه در امور عبری، معتقد است که رهبران رژیم صهیونیستی از این قوانین کتاب مقدس الهام میگیرند و هر نوع تجاوز و جنایت علیه مردم فلسطین را وفای به وعده پروردگار خود و مشروع و قانونی میپندارند.
با تأمل بیشتر در مورد ریشههای کتاب مقدس، در کتاب یوشع خواهیم یافت که وقتی یوشع با لشکر بنی اسرائیل به سرزمین کنعان – فلسطین تاریخی – یورش برد، در همه شهرها هیچ موجود زندهای را در قید حیات نگذاشت و پس از آن که شهر «اریحا» را تصرف کردند، «هر چیزی را که در شهر بود، اعم از زن و مرد، پیر و جوان، حتی گاو، گوسفند و الاغ را نابود کردند….و شهر را با هر چه در آن بود به آتش کشیدند». این کار را با شهر «عای» نیز انجام دادند که در متن کتاب مقدس آمده است که «یوشع» آن را سوزاند «و آن را به تپهای از خرابههای جاودانه مبدل ساخت». این محقق باسابقه در امور عبری میافزاید که این کشتار دسته جمعی و سوزاندن شهرها و روستاها همان نسل کشی است.
جدای از جعلیات ذکر شده در متن کتاب مقدس و ادعای این کتاب علیه پیامبر خدا «یوشع بن نون» برای این کشتارها، «سخنینی» با توجه به این کتاب و سایر منابع عبری معتقد است که شخصیت یوشع در کتاب مقدس و جنایات و نابودیهای منسوب به آن، شخصیت اساسی کتاب مقدس است و رهبران رژیم صهیونیستی در جنایات و تجاوزات خود علیه فلسطینیها از آن الهام میگیرند. به طوری که اولین نخست وزیر این رژیم «دیوید بن گوریون» تاکید داشت که شخصیت یوشع بن نون باید در ارتش رژیم صهیونیستی تداوم داشته باشد.
این دکترین نسل کشی، که توسط افسانههای مذهبی یهودیان پشتیبانی میشود، تنها به تصمیمات سیاسی و نظامی محدود نشد، بلکه در طول دهههای اشغالگری تا هسته خود مؤسسات آموزشی این رژیم گسترش یافت. در این زمینه، نظرسنجی از حدود هزار دانشآموز از دبیرستانهای رژیم اشغال گر قدس برای نظارت بر تأثیر اقدامات نسلکشی منسوب به «یوشع بن نون» در تفکر آنها، انجام شد و مشخص شد که حدود ۸۰ درصد دانشآموزان موافق بودند که آنچه به یوشع و اقدامات نسل کشی آن در اریحا و مکیده نسبت داده میشود، درست است. همچنین ۳۸ درصد از آنها معتقد بودند که ارتش رژیم صهیونیستی باید همان نسل کشی را در روستاهای عربی که وارد آنها میشود، تکرار کند.
سخنینی علاوه بر نمادگرایی سرزمین کنعان و فلسطین تاریخی، بر این باور است که نماد دیگری نیز در اندیشه نسل کشی صهیونیستها رایج است و آن اسطوره «عمالیق» است که بر زبان صهیونیستها و قلمهایشان بسیار جاری است و الگویی برای برخورد با اعراب فلسطینی ارائه میدهد. با این حال، آنچه داستان «عمالیق» را به افسانه تبدیل میکند، فقدان پشتوانه تاریخی در روایت کتاب مقدس است، به طوری که زمان وقوع این افسانه را یک بار به زمان پیامبر خدا «ابراهیم»، و یک بار به زمان نوه اش «عیسو بن اسحاق» که خود پدر به اصطلاح عمالیق است، نسبت میدهند.
در این داستان آمده است که قوم عمالیق در شبه جزیره سینا و بخشی از سرزمین کنعان (فلسطین امروزی) سکنی گزیدند، از این رو جنگ انبیای بنی اسرائیل را افزایش دادند تا اینکه خداوند به حضرت موسی دستور داد که آنها از صحنه زمین ریشه کن کند و حضرت موسی (ع) نسل به نسل با آنها جنگید و پس از آن دستور صادر شد به حضرت «سموئیل» برای نابودی عمالیقیان و حیواناتشان و هر چه به کشورشان حیات ببخشد. و نسل کشی عمالیق برای یهودیان به یک الگوی مقدس تبدیل شد. در این راستا، جرالد کرومر، استاد جرم شناسی در دانشگاه بار-ایلان در رژیم صهیونیستی میگوید که عمالیق به نمادی از ترویج شر در سنت یهودیان تبدیل شده است. و به همین دلیل خاخامها و سایر مردم عادی از اصطلاح عمالیق برای اشاره به مردمانی استفاده میکنند که موجودیت یهودی را تهدید میکنند.
صهیونیستها دشمنان رژیم صهیونیستی را بااصطلاح عمالیق توصیف میکنند. از این رو سازمانی صهیونیستی تحت عنوان «دیده بان قاتل» برای بررسی مکان رزمندگان مقاومت فلسطین و محاکمه آنها با هدف نابودی شان ایجاد شد و شعار این سازمان «عمالیقه را به خاطر بسپارید» است.
این روایتها، بینش صهیونیستها را از دیگری – و بهویژه فلسطینیها – برای ما توضیح میدهد، و همیشه هدفش این است که دیگری (فلسطینیها) را با محو کردن آن از روی زمین به سرنوشت عمالیق دچار کند، به طوری که خاخام «بار ایلان» دانشگاه «یاسرائیل هس» به صراحت اعلام کرد که با عمالیق این عصر (فلسطینیان) نباید هیچ گونه نرمی و رحمت نشان دهیم، آنها باید کشته شوند، حتی نوزادان، و این همان نظری است که «بنزی لیبرمن» رئیس شورای شهرکسازی های صهیونیستی در کرانه باختری در مورد فلسطینیها دارد. لیبرمن تاکید داشت که فلسطینیها عمالیق این زمان هستند و بر صهیونیستها واجب است که آنها را نابود کنند.
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت