رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران خراسان رضوی:

نگاه رئیس‌جمهور باید به نیازهای زنان واقعی باشد

رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران خراسان رضوی گفت: زمانی که فردی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد که نگاه درستی به نیازهای امروز زنان جامعه داشته باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم.

مهدیه یاوری با اشاره به دیدگاه مسعود پزشکیان نسبت به زنان، بیان کرد: در گفتمان دکتر پزشکیان، زنان از جایگاه مهمی برخوردار هستند. آقای پزشکیان در رقابت انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بارها به‌ مسأله زنان اشاره کرده و بر موضوعاتی مثل توسعه عدالت جنسیتی در راستای تحقق عدالت اجتماعی، از بین بردن تبعیض‌ها علیه زنان به‌ اشکال مختلف، بهره‌مندی از شایستگی‌ زنان و مردان، توسعه پایدار کشور و تخصص‌گرایی تاکید کرده است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که آقای پزشکیان در دولت چهاردهم پیگیری می‌کند، تسهیل دسترسی برابر به‌ منابع مالی و استقلال مالی زنان خواهد بود.

وی افزود: زمانی که فردی در رأس قوه مجریه قرار گیرد که متناسب با نیازهای امروز زنان جامعه بیندیشد و بتواند این نگاه را در سیاست‌گذاری‌های کلی کشور عملی کند، می‌توانیم امیدوار باشیم.

رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور زنان در مقام‌های عالی‌رتبه کشور، اظهار کرد: واگذاری جایگاه‌های مدیریتی در لایه‌های بروکراتیک به‌تنهایی نمی‌تواند نیازهای امروز زنان جامعه را تامین کند. چنانچه ما حتی تجربه وزیر زن نیز در دولت دهم داشتیم. اگر ما قائل به‌ حضور زنان توانمند در کنار مردان و فراهم کردن فرصت برابر برای زنان در سطوح عالی مدیریتی هستیم، برای توسعه کشور در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی باید هرچه بیشتر از ظرفیت زنان توانمند در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلی استفاده کنیم. متأسفانه غیبت زنان در عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری باعث شده است که در سیاست‌گذاری‌های کلی، نیازهای زنان نادیده گرفته شود، به این دلیل که مردان درکی نسبت به تجربه زیست زنان ندارند و نمی‌توانند نیازهای آن‌ها را درک کنند. حضور بیشتر زنان در جایگاه‌های کلان مدیریتی، می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

یاوری با تاکید بر بلوغ جامعه در پذیرش حضور زنان در کابینه دولت گفت: دولت باید طبق رعایت اصل شایسته‌سالاری و عدالت جنسیتی، فرصت حضور زنان در سطوح عالی مدیریتی را فراهم کند تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای پزشکیان مسیر سختی را برای حضور زنان در کابینه پیش‌رو دارد، تصریح کرد: با اعلام مواضع انتخاباتی صریح‌ و شفاف دکتر پزشکیان در این مورد و مسیر پیش گرفته شده پس از اعلام پیروزی ایشان در انتخابات، می‌توان به‌ آینده امیدوار بود. محرم دانستن مردم و صداقت و شفافیت دکتر پزشکیان، از جمله ویژگی‌های مثبت رئیس‌جمهور منتخب است. قطعا مردم با توجه به‌ شفافیتی که در فرایند انتخاب افراد وجود دارد، در این راه از ایشان حمایت می‌کنند.

ایسنا