نوار بهداشتی ضددرد چیست؟

یکی از روش‌های کاهش درد دوران قاعدگی، استفاده از پدهای قاعدگی ضددرد و گرم‌کننده است. این نوع از پدها با کمتر نمودن درد، موجب انجام راحت فعالیت‌های روزانه و حضور در اجتماع بااحساس راحتی و آرامش می‌شود.

یکی از چالش‌هایی که تمام بانوان هر ماه با آن سروکار خواهند داشت، دوران قاعدگی و درد هایی که به همراه دارد به شمار آمده تا شرکت‌های تولیدکننده پدهای بهداشتی به دنبال راه‌حلی برای تسکین و بهبود این دردها اقدام به تولید نوار بهداشتی ضددرد نموده تا بانوان بتوانند با استفاده از این محصولات، دردهای خود را کاهش داده و سلامتی خود را بدون مصرف داروهای مسکن که در بلندمدت صدمات جدی به بدن وارد می‌کند تأمین کنند.

نوار بهداشتی ضددرد چیست؟

یکی از روش‌های کاهش درد دوران قاعدگی، استفاده از پدهای قاعدگی ضددرد و گرم‌کننده است. این نوع از پدها با کمتر نمودن درد، موجب انجام راحت فعالیت‌های روزانه و حضور در اجتماع بااحساس راحتی و آرامش می‌شود. بیشتر افراد در ایام پریودی، به دلیل دردهای مختلفی که در قسمت‌های مختلف بدن دارند از فعالیت‌های روزمره خود عقب‌مانده و این پدها می‌تواند با کاهش درد، از مصرف بی‌رویه مسکن‌های مضر که باعث اختلال در کلیه، دستگاه گوارشی، عملکرد پلاکت خون، و… می‌شود جلوگیری کند.

ساختار گیاهی این پدها که شامل کربن فعال، آهن و آب که با اکسیژن هوا ترکیب شده با اکسیدشدن مواد تشکیل‌دهنده گرما تولید می‌کند، با گرم‌کردن و نفوذ به عضلات، جریان خون را افزایش داده و در نتیجه درد را تسکین می‌دهند.

بیشتر افراد با استفاده از آب گرم و کمپرس‌های آب داغ دردهای خود را تسکین می‌دهند. اما این پدها باحرارت و گرما باعث کم‌شدن دردها می‌شود.

پد ضددرد، با قرارگرفتن در قسمت اندام تحتانی، انقباضات رحم را رها نموده و درد را تا میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

بنا بر مطالعاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، پدهای گرم‌کننده، انقباض ماهیچه‌های شکم و کمر را رفع نموده و با افزایش جریان خون، درد را بهبود می‌بخشد. باتوجه‌به ۱۲ ساعته بودن مدت‌زمان تأثیر این پدها، دردهای روز نخست به‌صورت کامل از بین می‌رود.

ویژگی‌های پد ضددرد قاعدگی

برای خرید با خیالی آسوده پدهای ضددرد، ویژگی‌های این محصول آورده می‌شود:

  • این پد کاملاً طبیعی و بی‌ضرر، بانفوذ گرما موجب کاهش دردهای ماهیچه‌ای و شدید پریود می‌شود.
  • این پد با بهبود گردش خون در مجاری و رگ‌ها، دردها و گرفتگی عضلانی را به شکل کامل از بین می‌برد.
  • پد ضددرد قاعدگی با بهبود پریودهای نامنظم، ضمن حفاظت از تخمدان و رحم، برای مراقبت‌های بعد از زایمان و کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت مؤثر است.
  • این پد با گرمای موضعی ۱۲ ساعته، درد پریود را تا حد زیادی کاهش داده و نیازی به تجویز پزشک ندارد.

انواع پد ضددرد قاعدگی و یا گرم‌کننده

پد ضددرد برقی: پدهایی که دارای ویبراتور و برای کمک به تسکین عضلات بوده و بهترین گزینه برای ازبین‌بردن دردهای قاعدگی هستند.

پد گرم‌کننده بیسیم: این پدها دارای باتری‌های لیتیومی بوده و با کاهش بسیار زیاد درد، برای انتقال حرارت به‌صورت سریع مؤثر هستند.

کیسه آب گرم: از گذشته تا به امروز، یکی از روش‌های حفظ حرارت در شکم و کمر، استفاده از کیسه‌های آب گرم است که همه افراد می‌توانند این محصول را روی شکم خود قرار داده و درد را کاهش دهند.

پد ضددرد قاعدگی چسب‌دار: این پدها روی لباس قرار گرفته و دردهای پریودی را به میزان زیادی کاهش می‌دهند.

روش استفاده از پدهای ضددرد قاعدگی

این محصول، به‌هیچ‌عنوان نباید با بدن در تماس باشد. پدهای ضددرد را به مدت‌زمان ۸ الی ۱۲ ساعت و حتی ۲ الی ۳ روز قبل از قاعدگی، می‌توان استفاده نمود.

برای کاهش دردهای ایام قاعدگی با استفاده از پدهای بهداشتی ضددرد، انقباضات را در شکم رفع نموده و دیگر نیازی به استفاده از مسکن نخواهید داشت.

سافتکس