نه شرقی نه غربی، رد دیدگاه های موجود بر زن

دستیار ریاست جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی: در تلاشیم تا برای زنان در کنار نقش مادری و همسری بستری فراهم شود تا شاهد حضور فعال بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی باشیم و حضرت امام (ره) نیز قائل به این تفکر و مشارکت زنان در این عرصه بودند.

روز سه شنبه ۲۴ بهمن نشست هم اندیشی بایسته‌های شورای فقهی حقوقی زنان به میزبانی دفتر امور زنان حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

سکینه سادات پا، دستیار ریاست جمهوری  بیان کرد: انقلاب اسلامی مرزبندی دقیق و شفافی در خصوص بانوان دارد، و دو دیدگاه راجع به زن که یکی شرقی و دیگری غربی است از نظر ما دارای ایرادات جدی بوده و متناسب با جایگاه واقعی زنان نمی‌باشد.

وی در خصوص دو بستر مهم که مقام معظم رهبری تاکید به آن دارند که در هر دو آن ضعف وجود دارد، گفت: یکی از آن دو بستر تشکیل نهاد فرا قوه‌ای است که وظیفه جمع‌آوری نخبگان حوزه زنان را داشته است و دیگری بحث شورای فقهی زنان است.

همچنین افزودند: یکی از وظایف بنده پیگیری حقوق اجتماعی زنان و احیای آن است چرا که در قانون اساسی به آن اهتمام ورزیده شده است، همچنین باید حضور جدی نخبگان در بطن حکمرانی مورد توجه قرار گیرد. ما نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای زنان فراهم کرد، درست استفاده کنیم.  شورای فقهی زنان به عنوان یک ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل مهم زنان شناخته می‌شود و باید به آن ورود کرد.