اهدای اولین «نشان ملی مادری» به خانم دکتر

دکتر سیمین رودی، اولین «نشان ملی مادری» را دریافت کرد.

همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، از «نشان ملی مادری» در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد.

در این مراسم آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و نماینده ولی فقیه در استان قم ضمن تاکید بر اهمیت فرزندآوری و جلوگیری از سقط جنین گفت: سقط جنین به معنی کشتن یک انسان است و باید مردم را از عواقب این کار آگاه کرد. سقط جنین به منزله جاهلیت مدرن در عصر جدید است. تحقیر و بی‌حرمتی که به‌خاطر اندیشه‌های بسیار سخیف نسبت به دختران در عصر جاهلیت می‌شد امروز هم در جاهلیت مدرن نسبت به دختران و پسران اعمال می‌شود و عده‌ای با ناآگاهی قبل از ولادت آن‌ها را سقط می‌کنند.

رئیس هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به تمرکز این بنیاد بر دو موضوع جمعیت و خانواده گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دور جدید فعالیت‌هایش با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نیاز جامعه، عمده اقدامات خود را بر دو موضوع جمعیت و خانواده متمرکز کرده و پویش‌ها و کارویژه‌های متنوع و متعددی را در این حوزه‌ها تعریف و با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا و عملیاتی کرده است.

بر اساس گفته های حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، طرح اعطای «نشان ملی مادری» با هدف حمایت از مادران فعال و موثر با سطح اثر ملی در حوزه جمعیت و خانواده توسط بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تعریف شده است که اولین نشان ملی مادری به خانم دکتر سیمین رودی، مسئول مجموعه نفس (نجات فرزندان سقط) در استان خراسان رضوی و شهر نیشابور اعطا شد.

دکتر سیمین رودی سابقه ۳۱سال فعالیت در زمینه زنان و زایمان را دارد و در مجموعه نفس در زمینه جلوگیری از سقط جنین فعالیت می‌کند که با فعالیت توانسته تا از سقط بیش از ۳۴۰ جنین جلوگیری کند و این مادران را از انجام سقط جنین منصرف نماید.

برنا