موکب اختصاصی زنان در کربلا

موکب زینبیه به‌عنوان اولین موکب زنانه شهرداری تهران در نزدیک‌ترین مکان به بین‌الحرمین شریفین در شهر کربلا، عمود ۱۴۰۳ و خیابان شارع‌العباس آماده خدمت گذاری به زنان زائر است.

جاده نجف تا کربلا میزبان زنان، مردان، جوانان و نوجوانانی است که تصمیم گرفته‌اند پای پیاده طی طریق کنند و به کربلا برسند. موکب‌ها برپا شده‌اند و در هر کدام خدماتی به زائران اربعین ارائه می‌شود. در این بین توجه شهرداری تهران به زنان و کودکان زائر در برپایی موکب زینبیه نمود پیدا کرده تا زنان بتوانند در فضایی راحت خدمات پزشکی دریافت کنند یا به استراحت بپردازند. به‌گفته فاطمه تنهایی، شهردار منطقه ۸ و رئیس قرارگاه موکب زینبیه، تجربه سال‌های گذشته موجب برطرف شدن مشکلات و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به کودکان و زنان شده است.

ایده موکب زنانه چگونه شکل کرفت؟

تنهایی در رابطه با چگونگی شکل‌گیری ایده موکب اختصاصی برای زنان گفت: از زمانی که شهردار تهران برای مشارکت در نهضت میلیونی اربعین، وظایفی را به مناطق ۲۲ گانه سپرد، هر یک از حوزه‌های مدیریت شهری تهران در مرزها و شهرهای کشور عراق خدماتی را به زائران اربعین ارائه کردند. من به‌عنوان تنها زن شهردار، ایده برپایی یک موکب اختصاصی برای زنان باهدف ارائه خدمات رفاهی و آسایشی را دادم که با آن موافقت شد و موکب زینبیه در شهر کربلا برپا شد.

موکب زینبیه در شارع‌العباس

وی افزود: موکب زینبیه به‌عنوان اولین موکب زنانه شهرداری تهران در نزدیک‌ترین مکان به بین‌الحرمین شریفین در شهر کربلا، عمود ۱۴۰۳ و خیابان شارع‌العباس برپا شده است. ما با انتخاب این مکان قصد داریم اسکان شبانه زنان در این سفر زیارتی را که ممکن است با فرزند یا بدون محارم برای زیارت آمده باشند، با استفاده از خدمات رفاهی و آسایشی، پس از زیارت حرمین تسهیل کنیم.

حسینیه کودک، جایی برای بازی و سرگرمی کودکان

تجربه حضور کودکان در پیاده‌روی اربعین ما را بر آن داشت تا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، اقداماتی را برای حضور مربیان حوزه کودک در حسینیه کودک موکب زینبیه انجام دهیم. اجرای برنامه‌های آموزشی و سرگرم‌کننده از جمله فعالیت‌های ما برای کودکان زائر است.

کسب اطلاعات با QRکد

با کسب تجربه موکب‌داری و همکاری با تعدادی از موکب‌ها در بوستان متنزه‌الحسین، انواع خدمات ازجمله صبحانه، ناهار، شام و اسکان زنان و مردان در این محدوده را ارائه می‌دهیم تا دریافت خدمات رفاهی و درمانی به زائران را بیش از پیش تسهیل کنیم. همچنین امیدوارم با اطلاع‌رسانی کامل به کمک درج کیوآرکد نصب شده در مسیرهای تردد زائران و در مرزها، زنان و دختران بتوانند مکان دقیق موکب زینبیه را دریافت کنند تا این موکب خدمات بیشتری را به زنان و دختران ارائه کند.

همشهری