افزایش دو برابری تعداد زنان آمریکایی مسلح به دلیل خشونت علیه آنان

تقویت مهارت تیراندازی زنان آمریکا برای حفاظت از جان خود

به علت گسترش خشونت‌های مختلف در آمریکا، زنان معمولی در آمریکا برای محافظت از خودشان به خرید اسلحه روی آورده و به صاحبان سلاح تبدیل شده اند.

شبکه تلویزیونی ساوث چاینا مورنینگ پست، به گسترش ضدفرهنگ خشونت به علت رواج اسلحه در آمریکا و پیامد‌های آن پرداخت. یکی از معضلات ناشی از این مسئله، گرایش گروه‌هایی از جامعه ازجمله زنان معمولی به سمت کسب و کار‌ها و مراکز تجمع مبتنی بر خرید و فروش اسلحه است که اساسا نباید به این حوزه ورود کنند. این جا یک باشگاه تیراندازی با اسلحه مخصوص خانم‌ها در ایالت مریلند است. اعضای باشگاه شهر بالتیمور هر ماه دو مرتبه این جا جمع می‌شوند تا مهارت‌های خودشان را در تیراندازی تقویت کنند.

چگونه می­ توانم تفنگم را در خانه نگهدارم درحالی که کودکانم در معرض خطر هستند

شهروند چارنتا سامز: ما معمولا از بچه هایمان مراقبت می‌کنیم. از کجا باید بدانم قرار است اتفاقی رخ دهد؟ چگونه می‌توانم اطمینان داشته باشم که بچه هایم در امن و امان هستند؟ چگونه می‌توانم تفنگم را در خانه نگه دارم برای این که اطمینان داشته باشم بچه هایم به تفنگ دسترسی ندارند؟ این‌ها نگرانی‌های مختلفی است که زنان دارند و می‌توانند در مکانی امن درباره آن باهم به گفتگو بپردازند.

شهر بالتیمور در فهرست خطرناک‌ترین شهر‌های آمریکا، معمولا در رده‌های بالا قرار می‌گیرد.
اعضای این باشگاه که به این جا می‌آیند از اقشار مختلف جامعه هستند. آن‌ها به این جا می‌آیند تا ببینند و یاد بگیرند. هدف آن‌ها دفاع شخصی است.

کنیا واتکینز شهروند معلم باشگاه تیراندازی: من تیراندازی را حدود سه سال پیش شروع کردم. من یک دختر ۲۷ ساله دارم. ۳ سال پیش او ۲۴ ساله بود. نمی‌خواستم او به علت این که دختری سیاهپوست است و در شهر بالتیمور به تنهایی زندگی می‌کند قربانی حملات شود. به همین علت من و او با هم به این جا آمدیم تا گواهینامه صلاحیت استفاده از اسلحه را دریافت کنیم. بیش از ۳ سال است که ما این گواهی را دریافت کرده ایم. از آن زمان تا الان، اشتیاق من به این حوزه بیشتر شده است، زیرا با زنانی آشنا شدم که هم فکر هستیم و همان کاری را که من می‌کنم آن‌ها نیز انجام می‌دهیم. با مشاهده این امر، هیجان زده شدم.

افزایش دو برابری تعداد  زنان آمریکایی مسلح

در گذشته، معمولا دارندگان سلاح در آمریکا، مردان سفیدپوست روستایی بودند که نگرش‌های سیاسی محافظه کارانه داشتند. اما در یک دهه گذشته شمار زنان صاحب سلاح در آمریکا، بیش از دو برابر افزایش یافته و به بیست و پنج درصد رسیده است. الان زنان خودشان به امر فروش سلاح نیز مشغول شده اند و سیمای بخش مالکیت سلاح را در آمریکا تغییر می‌دهند. این درحالی است که در طول یک دهه گذشته، آمار مردان صاحب سلاح در آمریکا از سی و هفت درصد به چهل درصد در حال حاضر رسیده است. روند افزایش مالکیت سلاح زنان در آمریکا در حالی رخ می‌دهد که میزان خشونت‌های ناشی از سلاح در آمریکا در حال افزایش است. افزایش خشونت‌های مرتبط با نفرت پراکنی نیز سبب ایجاد هراس مردمی در شهر‌های مختلف آمریکا شده است. در بحبوحه آشوب‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در آمریکا، میزان فروش سلاح به شدت افزایش یافته است.

شهروند چارنتا سامز: فکر می‌کنم متأسفانه وضع دنیا کمی جنون آمیزتر شده است. درنتیجه، فکر می‌کنم برای زنان مهم است که بتوانند از خودشان دفاع کنند. این مسئله به صورت خاص برای زنان مهم است، زیرا به نظر می‌رسد خشونت علیه زنان بیشتر است.

مسلح شدن زنان برای حفاظت از جان

در سال ۲۰۲۲ قانونگذاران آمریکایی نخستین قانون مربوط به امنیت و اسلحه را در سی سال گذشته تصویب کردند. اما از زمانی که جمهوریخواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورده اند، هیچ اقدام تقنینی در این زمینه صورت نپذیرفته است. در اوایل سال ۲۰۲۳ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستوری اجرایی صادرکرد تا سختگیری‌های بیشتری درباره مقررات مربوط به مالکیت سلاح اعمال شود. اما به نظر می‌رسد این دستور تاکنون، تاثیر چندانی نداشته است. گریزگاه‌های قانونی موجود این امکان را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند به صورت اینترنتی یا در نمایشگاه‌های اسلحه به خرید تفنگ مبادرت کنند بدون آن که سوابق آن‌ها بررسی شود. در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ بیش از ۵۰۰ مورد تیراندازی دسته جمعی در آمریکا رخ داده است. بایدن در سال ۲۰۲۳ اداره‌ای به نام دفتر جلوگیری از خشونت‌های ناشی از سلاح تاسیس کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، بر فعالیت آن نظارت دارد. با همه این اوصاف، زنانی که در این باشگاه حضور دارند هنوز خودشان به شیوه خودشان کار‌ها را پیش می‌برند و خودشان را مسلح می‌کنند تا درصورت نیاز بتوانند از خودشان دفاع کنند.

آدریان ویلیامیز پرستار: داشتن این سطح از محافظت مطمئنا باعث می‌شود احساس امنیت بیشتری داشته باشم. من حدود ۱۵۰ سانتی متر قد دارم. اگر کسی به من نزدیک شود، حداقل چیزی برای دفاع از خودم دارم.

صدا و سیما