تحلیل خبر:

مقاومتی زنانه؛ روایتی از زنان فلسطینی

گویی یک زن تمام لحظات زندگی‌اش را باید بجنگد. بجنگد تا خانه‌اش را از تخریب اجباری صهیونیست ها محافظت کند، بجنگد تا لقمه نانی برای فرزندانش بیابد و از آنان حفاظت کند، بجنگد تا کشورش را بازپس بگیرد

خبر اصلی:

به گزارش خبرگزاری الجزیره، “مها وافی” مادر فلسطینی ۴۵ ساله‌ای که پس از پیپوستن به هلال احمر در اورژانس و امبولانس مشغول خدمت رسانی است.

بازداشت همسرش از بزرگترین مشکلات جنگ برای مها است. او منزلش را در خان یونس از دست داده و بیش از ۱۰ بار است که برای در امان بودن از بمباران ها، به اردوگاه آوارگی پناه برده است.

مها هر روز برای نجات جان کودکان و مردمی که در زیر آوار ها ماندند، در تلاش است. او با اشاره به شرایط کاری‌اش در بین آوارها و مسئولیت انسانی‌اش در نجات جان انسان‌ها و دادن امید به بیماران، می‌گوید که هر لحظه ممکن است با مرگ روبرو شود.

تحلیل خبر:

روایت‌های بسیاری از ظلم‌های روا شده بر زنان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر قدس وجود دارد که رسانه‌ها ظرفیت بازگویی آنها و به تصویر کشیدنش را ندارند. رژیم صهیونیستی که در جدیدترین داده‌های ارائه شده از سازمان‌های جهانی به عنوان یکی از شادترین ملتهای دنیا معرفی شده است از مهاجرین اشغالگری تشکیل شده است که با قساوت تمام سرزمین فلسطین را از مردمانش با ریختن خون‌شان گرفته و حال در صدد کوچ اجباری آنان از خاک اجدادی‌شان است.

فلسطین که بیش از هفتادسال است درگیر جنگ با رژیم کودک کش اسرائیل است نتوانسته حکومت مرکزی و یکپارچه‌ای تشکیل دهد؛ از عمر تشکیل گروه‌های مقاومت نیز چندی نیست که میگذرد؛ حکومت خودگردان فلسطین به سردمداری محمود عباس نیز به دلیل خیانت‌های مکرری که به مردم فلسطین، خصوصا نوار غزه کرده است مشروعیت و مقبولیتی ندارد. بر این اساس که نبود حکومت مرکزی و رسمی در فلسطین وجود دارد و اختناق و رعبی که ناشی از جولان رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است وضعیت زندگی برای زنان و دختران فلسطینی سخت‌تر می‌شود.

این وضعیت با فقدان عزیزان خانواده خصوصا مردانی که سرپرست خانواده هستند همچون پدر و همسر بر زنان سخت‌تر نیز می‌شوند. گویی یک زن تمام لحظات زندگی‌اش را باید بجنگد. بجنگد تا خانه‌اش را از تخریب اجباری صهیونیست ها محافظت کند، بجنگد تا لقمه نانی برای فرزندانش بیابد و از آنان حفاظت کند، بجنگد تا کشورش را بازپس بگیرد، بجنگد تا روایت‌های مبارزات فلسطینی‌ها را مخابره به جهان کند و بجنگد تا هموطنانش زنده بمانند!

چند روزی است که قرار بر آن شده تا حملات رژیم صهیونیستی به دستور سازمان ملل انجام نشود تا واکسیناسیون فلج اطفال در غزه صورت پذیرد. زمانی که سازمان ملل با کنوانسیون‌های حقوقی متعددش می‌تواند برای ساعاتی رژیم صهیونیستی را از انجام عملیات نظامی علیه مردم مظلوم غزه باز بدارد می‌تواند به یقین مانع جنگ و سبب اتمام جنگ بشود اما اراده‌ای برای این امر ندارد. آشکارترین و خشن‌ترین خشونت‌ها امروزه علیه زنان فلسطینی توسط رژیم منفور صهیونیستی در حال وقوع است اما دریغ از عملی بازدارنده!

زنان فلسطینی اما نشان داده‌اند نه معطل حمایت‌های بین‌المللی می‌مانند و نه سرخورده و منفعل می‌شود؛ آنان با قدرت و قوت به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و مقتدرانه فلسطین را بازپس می‌ستانند.

جهان بانو