مطالبه زنان، تحکیم خانواده است

رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین گفت: تقویت و تعالی، تشکیل و تحکیم خانواده، از مطالبات زنان است.

مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در رابطه با اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت جدید اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده یکی از قوی‌ترین و قابل دفاع ترین گفتمان‌هایی است که در حال حاضر در حوزه زن و خانواده قابل بحث است. امیدوارم سرکار خانم بهروز آذر بتوانند در چهارچوب مطالبات آیت‌الله خامنه‌ای و گفتمان انقلاب اسلامی اقدامات آتی این معاونت را انجام دهند.

وی افزود: نظام حقوق زن در اسلام قطعاً یک نظام کامل و مترقی است. ما باید از این نظام مترقی نهایت استفاده را ببریم و ابعاد این گفتمان جامع را به دنیا نشان دهیم.

اصلانی تصریح کرد: با توجه به تحقیر زن در فرهنگ غربی و نه تنها تحقیر بلکه نابودی انسانیت، نابودی هویت و در نتیجه نابودی گفتمان خانواده در دنیای غرب، امیدواریم معاونت امور زنان رئیس جمهور بتواند گفتمان دلنشین و مبتنی بر فطرت و انسانیت اسلام را در حوزه بانوان به دنیا نشان دهد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در اندیشکده زنان، در رابطه با نظریه الگوی سوم پژوهش‌هایی را انجام دادیم و براساس این الگو توانستیم نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم. این مطالب در قالب مطالعات علمی صورت بندی شده است و آمادگی داریم تا آن را در اختیار معاونت زنان رئیس جمهور قرار دهیم تا کمک کنیم این گفتمانی که امروز قطعاً جهان به آن نیاز دارد، رشد پیدا کند.

اصلانی گفت: ما در اندیشکده زنان، در رابطه با گفتمان انقلاب اسلامی بارها با هیئت‌هایی از کشورهای مختلف به بحث و تبادل نظر نشستیم و آنها این گفتمان را حلقه مفقوده نظام اجتماعی خودشان دانسته و این طرز نگاه به کرامت، شأن و شخصیت و جایگاه زن را حلقه مفقوده جامعه خود می‌دانند. قطعاً معاونت زنان رئیس جمهور جایگاه ویژه‌ای برای اینکه به این نیاز حوزه زنان در جهان پاسخ شایسته بدهد دارد. به خصوص اینکه شهید رئیسی در آخرین نشستی که در صحن سازمان ملل در آن شرکت کردند، موضوع بسیار مهم جنبش جهانی تعهد به خانواده را مطرح نمودند.

وی اضافه کرد: امیدواریم معاون زنان و خانواده رئیس جمهور موضوع جنبش جهانی تعهد به خانواده را با توجه به اینکه از سمت جمهوری اسلامی مطرح شده است، دنبال کنند. سند این موضوع نیز در دولت سیزدهم پیاده سازی و تدوین شده و امیدواریم به آن توجه شود. جمهوری اسلامی باید در رابطه با جنبش تعهد به خانواده اجماع بین‌المللی داشته باشد. به نظر می‌رسد کشورهای اسلامی و به مخصوص کشورهای محور مقاومت از این جنبش حمایت کنند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه راهبردی مسأله زن و خانواده فرمودند «مسأله زنان در صدر مسائل کشور قرار دارد.» به نظر می‌رسد اولویت پیگیری‌های معاونت زنان رئیس جمهور می‌تواند مسائل مهمی مانند قانون جوانی جمعیت باشد. این انتظار وجود دارد که تلاش کنند همه پروژه‌ها و طرح‌های کشور براساس سند پیوست فرهنگی مورد پیگیری قرار گیرد و مسائل خانواده در صدر موضوعات قرار داشته باشد. در حقیقت تقویت و تعالی، تشکیل و تحکیم خانواده، از مطالبات مهم زنان و خانواده‌ها است که امیدواریم در دستور کار خانم بهروز آذر قرار بگیرد.

مهر