تحلیل خبر:

ما جان می‌دهیم ولی خاک نمی‌دهیم

آزیتا ترکاشوند: مردم ایران، مردم وطن پرست و میهن دوستی هستند و عرق ملی و وطن پرستی جوان‌ها را در دهه هفتاد، هشتاد و نود می‌بینیم. ما جان می‌دهیم ولی خاک نمی‌دهیم.

خبر اصلی:

آزیتا ترکاشوند بازیگر کشورمان درباره اهمیت مسئله غزه و نسل کشی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: در یک خاکی به خانه‌ات تجاوز می‌کنند مال و اموال ات را می‌گیرند یک نسل کشی اتفاق می افتند و روح ات به درد می آید. می‌توانم یک آروزی قلبی ام را بگویم، آرزو می‌کنم جهانی با صلح، آرامش داشته باشیم و امیدوارم ریشه ظلم خشک شود و ریشه ظالم تا ابد و ابدیت از بین برود و ما شاهد ضجه بچه‌ای نباشیم و ما خنده بچه‌ها را ببینیم و جهان ما با خنده های بچه ها و نشاط و هلهله مادرانه زیبا شود و نه غم و دغدغه مادرها. امیدوارم جهانمان سبز شود با صلح و آرامش.

او درباره اینکه آیا روزی ممکن است که کشورمان دچار چنین مسئله‌ای شود گفت: ان‌شاءالله که هیچ وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد و مردم ایران، مردم وطن پرست و میهن دوستی هستند و عرق ملی و وطن پرستی جوان‌ها را در دهه هفتاد، هشتاد و نود می‌بینیم. ما جان می‌دهیم ولی خاک نمی‌دهیم.

تحلیل خبر:

پس از عملیات تروریستی اسرائیل در خاک کشورمان که در کمتر از ده روز اخیر به وقوع رسید و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، درحالی که مهمان کشورمان بود به شهادت رسید؛ طی بیانیه‌های رسمی مقامات کشورمان مجازات سختی پیش روی اسرائیل جنایتکار است.

اگرچه عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها در صدد عادی نشان دادن شرایط اشغالگران در سرزمین های اشغالی است اما واقعیت هایی چون فرستاده‌های منطقه چون وزیر خارجه اردن برای پاسخ ندادن جمهوری اسلامی به هتاکی رژیم صهیونیستی و نقض صریح حاکمیت جمهوری اسلامی با تعرض به خاک و ترور مهمان خارجی ایران، از ترس صهیونیست‌ها در سطوح مختلف می‌گوید.

تلاش رژیم نامشروع و جنایتکار اسرائیل اگرچه آن بود تا شکاف‌های اجتماعی میان آحاد ملت ایران بیاندازد.

نمونه‌ی اعلای این تلاش ها را در آشوب‌های ۱۴۰۱ در قالب شعار زن، زندگی، آزادی به نمایش گذاشتند اما آنچه برداشت کردند اتحاد ملت ایران و حمایت زنان این کشور از تمامیت خاکی، استقلال و حفظ اقتدار نظام حاکم بر کشور، یعنی جمهوری اسلامی بود.

ترس رژیم صهیونیستی صرفا از پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به دست‌درازی این رژیم به خاک و ترورهای انجام شده ‌اش نیست بلکه علت دیگر این ترس یک صدایی ملت و تمام ارکان و قوای نظام جمهوری اسلامی برای انتقام سخت و منحصر به فرد از اسرائیل است.

برافراشته شدن پرچم قرمز به نشانه انتقام برفراز مسجد مقدس جمکران نمود عهد با امام عصر(عج) صاحب این امت و ملت برای مقابله تمام قد در برابر رژیم سفاک اسرائیل و آمریکای ضحاک مار به دوش؛ این حامی درجه یک اسرائیل بوده است. پیام آزیتا ترکاشوند در رابطه با حفظ تمامیت ارضی کشور در برابر دشمن؛ از این جهت بسیار مهم است که او تلاشهای بی‌قفه‌ی اسرائیل برای در تقابل نشان دادن هنرمندان و خصوصا بازیگران با نظام جمهوری اسلامی را بر باد داد.

ترکاشوند تصویری از همسویی بازیگران با مردم و مسئولان در راستای هرچه محکمتر شدن گردونه اتحاد ملت ایران مخابره کرد. اتحاد یعنی جمع شدن نفوس و قلوب گرد یکدیگر و تبدیل شدن به جماعتی که مصداق خطبه حضرت امیر(ع)، «یدالله مع الجماعه» است.