مدال های رنگارنگ دختران ایرانی در رقابت های کاراته جهانی

نخستین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی قاره‌کهن سال ۲۰۲۲ در شرایطی در روز 25آذر ماه به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد که دختران نماینده ایران در این رقابت ها صاحب مدال های مختلف شدند.
مدال

نخستین طلای کاروان کاراته کشورمان در قاره‌کهن به‌نام دختران کاتا تیمی ضرب شد، یکتا داوری، تینا فتاحی، ملیکا سلطانی در ترکیب کاتا تیمی جوانان، با امتیاز ۲۲.۹۰ و صدرنشینی در گروه خود نخستین فینالیست کاراته کشورمان در روز نخست بودند، که با کسب امتیاز ۲۳.۷۴ و شکست تیم اندونزی در فینال نخستین طلایی کاروان ایران ما لقب گرفتند.

یکتا داوری نماینده دختران کشورمان در بخش کاتا انفرادی نوجوانان ابتدا با کسب امتیاز ۳۸.۹۸ و قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود به مرحله دوم صعود کرد، داوری در ادامه با امتیاز ۳۸.۵۰ و کسب جایگاه دوم به دیدار رده‌بندی راه یافت و با شکست در این مرحله برابر یانگ از چین‌تایپه از رسیدن به مدال بازماند.

در کاتا انفرادی جوانان دختران، ساجده جهانشاهی با امتیاز ۳۸.۰۲ و قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده‌بندی شد و با پیروزی مقابل خوشیمخوناوا از کشور میزبان صاحب گردن آویز برنز شد.

غزل فتحی نماینده وزن ۴۷- کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی ۲ بر یک برابر وونگ از هنگ‌کنگ و برتری مقابل اوچیلوا از ازبکستان در هانتی، در گام سوم ۲ بر صفر نتیجه را به کاریکومی ژاپنی واگذار کرد، فتحی با قبول شکست ۴ بر ۲ مقابل رودتیانگ از تایلند در دیدار رده‌بندی به عنوان پنجمی بسنده کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

زهرا رضازاده در وزن ۵۴- کیلوگرم پس از پیروزی ۸ بر صفر مقابل کوییشیبای ازکشور قزاقستان در ادامه با رأی داوران مغلوب حافظان از کشور سنگاپور شد و در جدول شارژمجدد با پیروزی ۶ بر صفر برابر تانگ از چین‌تایپه صاحب گردن‌آویز برنز شد.

نماینده وزن ۵۴+ کیلوگرم ایران، مهلا صداقت پس از پیروزی ۸ بر ۲ برابر فتیودسری از تایلند مقابل الهدوی از عربستان پیروز میدان لقب گرفت اما با قبول شکست یک بر صفر برابر ماتسورا از ژاپن از رسیدن به فینال بازماند. صداقت در ادامه با پیروزی ۲ بر صفر مقابل الیافا از امارات نشان برنز را از آن خود کرد.

ایمنا