صندوقچه انتخابات؛ نامزدها:

با تصویب قانون جوانی جمعیت روی بحث زن و خانواده ایستاده ایم

قالیباف  کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مرحله اول مناظره گفت: ما با تصویب این قانون، روی بحث زن و خانواده ایستادیم. کلیات لایحه مبارزه با خشونت نیز در مجلس یازدهم تصویب شد و حتما در اولین فرصت در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

محمدباقر قالیباف در این بخش از سخنان خود گفت: بدپوششی و بی‌حجابی افت خانواده و جامعه ما است و نباید اجازه دهیم که اتفاق بیفتد اما چگونه باید این کار را بکنیم؟

وی  در این خصوص توضیح داد: آقای پورمحمدی گفت لایحه عفاف و حجاب را پس می‌گیرند اما این لایحه هنوز تبدیل به قانون نشده و در مسیر خودش است؛ همه بخش این لایحه به سمت کارهای ایجابی است. وقتی می گوییم چگونه، منظور این است که نمی شود بدون احترام و با تنش و خشونت کاری کرد؛ قطعا هر کدام از این کارها محکوم است.

وی افزود: مسئولان مربوطه مثل مردم و جامعه و خانواده ها دغدغه ندارد. ۳۲ دستگاه مسئول با نقش فرهنگی و پیشگیری وجود دارد اما وظایفشان را انجام نمی‌دهند لذا همه چیز خلاصه در یک دستگاه و پلیس می شود. بعد اتفاقاتی می‌افتد که هیچ کدام از ما نمی‌پسندیم و نباید هم رخ داد و حتما هم باید جلوی این رفتارها را بگیریم.

او با اشاره به قانون جوانی جمعیت و خانواده گفت: ما با تصویب این قانون، روی بحث زن و خانواده ایستادیم. کلیات لایحه مبارزه با خشونت نیز در مجلس یازدهم تصویب شد و حتما در اولین فرصت در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

وی به اقداماتش در شهرداری تهران در حوزه زنان اشاره و اظهار کرد: آن زمان مرکز مداخله برای زنان راه‌اندازی شد تا اگر مرد ناجوان‌مردی زنی را از خانه بیرون انداخت، او جایی برای ماندن در شب داشته باشد.

قالیباف یادآور شد: شهدخت برای دختران و شهربانو برای اوقات فراغت زنان و مهدکودک ها در تمام محلات راه اندازی شد تا حداقل دو ساعت زنان استراحتی کنند.

وی با بیان این‌که «شهر را با نگاه زنانه و نه نگاه مردانه و مردسالار مدیریت کردیم»، گفت: در حوزه اقتصاد زنان سرپرست خانوار را توانمند کردیم و  بیش از ۱۲۰ مرکز کوثر برای آن ها راه‌اندازی شد.

قالیباف با اشاره به عملکردش در پلیس گفت: عملکرد به گونه ای بود که زنان در پلیس در سلسله مراتب فرماندهی  درجه نظامی گرفت.

وی با بیان این‌که «جامعه هدف ما در برنامه هفتم خانواده است»، گفت: تاکید ما بر کوچک نشدن سفره خانواده برای حمایت از زن خانواده است.