حمایت از زنان آسیب دیده در مجتمع‌های شوق زندگی

وزیر دادگستری گفت: مجتمع های شوق زندگی برای حمایت از زنان آسیب دیده، زنان در معرض آسیب و کودکان آسیب دیده راه اندازی شده است.

امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری در رابطه با مجتمع‌های شوق زندگی گفت: مجتمع‌های شوق زندگی برای حمایت از زنان آسیب دیده، زنان در معرض آسیب و کودکان آسیب دیده افتتاح شده است. تمام دستگاه‌های که مرتبط با آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان هستند که به زنان و کودکان آسیب دیده رسیدگی می‌کنند، در این مجتمع‌ها حضور دارند. در واقع مجتمع شوق زندگی مرکزی است که در آن نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی مانند نماینده دادگستری، نماینده دادستانی، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، مددکار اجتماعی و نماینده پزشکی قانونی نیز در آن حضور دارند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: این دستگاه‌ها در این مجتمع با همکاری یکدیگر کمک می‌کنند تا افراد آسیب دیده حمایت‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این مراکز تاکنون در چندین استان راه‌اندازی شده است اما تشکیل این مجتمع‌ها در همه استان‌ها از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار داشته و اجرایی خواهد شد.

وزیر دادگستری افزود: مجتمع‌های شوق زندگی مجموعه بسیار مهمی است که الگویی از همکاری دولت و قوه قضاییه محسوب می‌شود. راه‌اندازی این مراکز با امکانات و ساختمان بهزیستی محیا می‌شود و دادستانی‌ها نیز دادیارهای خود را به مجتمع‌های شوق زندگی می‌فرستند. این مراکز در برخی از استان‌ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند با این وجود این موضوع مهم است که باید در دیگر استان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تشکیل پلیس اطفال گفت: ایجاد پلیس اطفال در قالب یک لایحه به مجلس فرستاده شده است و مجلس باید آن را تصویب کند. قوه قضاییه این لایحه را تدوین و ارائه کرده و دولت نیز آن را به مجلس فرستاده است و به دنبال تصویب این لایحه هستیم که متاسفانه در حال حاضر مدت هاست که این لایحه در مجلس در انتظار تصویب است.

ایلنا