صندوقچه انتخابات؛ نامزدها:

در مترو «حجاب بان» نداریم

ما حجاب بانی نداریم، در مترو دو دسته نگهبان داریم؛ یک دسته نگهبانان امنیتی هستند که اصلا عضو شهرداری نیستند، دسته دیگر نگهبانانی هستند که یگان انتظامات مترو هستند.

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما خانواده را محور جامعه و مهمترین سلول فعال جامعه می‌دانیم. خانواده نباید دغدغه داشته باشد و اصل ۲۹ می‌گوید، معیشت، سلامت و تامین اجتماعی آن بر عهده دولت است و ما برای این موضوع برنامه‌های بسیار جدی داریم؛ هم در حوزه معیشت، مسکن، سلامت، ورزش و تفریحات، اما موضوع اصلی و اساسی ما این است که خانواده محور است و بر اساس نقش ویژه‌ای که برای جامعه دارد می‌تواند بیشترین نقش و اساس را داشته باشد.

زاکانی در پاسخ به سوال کارشناس میزگرد فرهنگی درباره حجاب بان‌ها و سامانه شفافیت شهرداری که چرا کمرنگ و غیرفعال شده است، گفت: ما در مترو حجاب بان نداریم.

وی با اشاره به بحث حجاب بان‌ها نیز بیان داشت: این حرف، حرف نادرستی است. یک عده‌ای در حق ما ظلم کردند همان طور که راجع به قطع درخت و خیلی چیز‌های دیگر در حق بنده ظلم کردند؛ درختی که سال ۹۷ قطع شده بود را منتسب به بنده کردند و یا در مورد پارک قیطریه که نه یک درختی قطع شده و نه قرار است قطع شود.

زاکانی ادامه داد: ما حجاب بانی نداریم، در مترو دو دسته نگهبان داریم؛ یک دسته نگهبانان امنیتی هستند که اصلا عضو شهرداری نیستند، دسته دیگر نگهبانانی هستند که یگان انتظامات مترو هستند، لباس فرم دارند و وظیفه دارند که نظم و انضباط مترو را تامین کنند، مثلا نگذارند آقایان داخل واگن خانم‌ها شوند که این بخش انتظامات مربوط به مترو است.

وی افزود: در کنار این یکسری فعالیت‌های مردمی صورت می‌گیرد. ما از همین فعالیت مردمی استقبال کردیم که در ۷۰ ایستگاه کار ایجابی کردند، حتی دختر بنده هم از این اقدامات ایجابی انجام می‌داد، اما برخی از عناصر بودند که برای خودشان یک وجوهی را شکل داده بودند، یک لباس‌های خاصی را داشتند و آرمی بر روی لباس چسبانده بودند، که وقتی عکس آن‌ها را برای من آورند بنده گفتم این‌ها حق ندارند وارد مترو شوند، موضوع‌شان هم میدان انقلاب بود. من گفتم این‌ها حق ندارند وارد مترو شوند الا اینکه از طریق ایجابی وارو مترو شوند. یک عده‌ای علاقه دارند آن چه را که خود فکر می‌کنند به امثال ما منتسب کنند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: سر این موضوع برخی اعتراض کردند و ما گفتیم این حق و حقوقی است که باید از آن صیانت کنیم، مترو جایی نیست که یک عده بیایند و بخواهند خودمختاری راه بیندازند. روزانه یک میلیون و خرده‌ای در مترو تردد دارند و کوچکترین اتفاق منجر به یک مسئله ملی خواهد شد. مسیر ما مسیر کاملا شفافی است و نسبت به همه اعمال و رفتار خود پاسخگو هستیم.

میزان