مادران فاتح المپیک

در المپیک پاریس ورزشکارانی حضور داشتند که با وجود مادر بودن توانستند در سطح حرفه‌ای به رقابت بپردازند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در این رویداد با یکدیگر رقابت کردند، اما مادران ورزشکارانی در این مسابقات حضور داشتند که با وجود مادر بودن، در مسابقات المپیک حاضر شدند.

این ورزشکاران زن شناخته شده ثابت می‌کنند که سوپرمادر بودن یک شاهکار است که باید به آن افتخار کرد. تمرین برای به دست آوردن سهمیه در المپیک امری دشوار است، به خصوص برای مادرانی که باید انرژی و وقت خود را بین مادر بودن و قهرمان ورزشی شدن متعادل کنند.

در المپیک پاریس ورزشکارانی حضور داشتند که با وجود مادر بودن توانستند در سطح حرفه‌ای به رقابت بپردازند.

مسابقات المپیک پاریس داستان‌های الهام‌بخش بسیاری را به خود دیده است، با این حال زمان آن فرا رسیده که به مادران سخت‌کوشی توجه کنیم که تصمیم گرفتند در دوران بارداری یا در حین مراقبت از فرزندان خود در رقابت‌ها شرکت کنند.

کلاریس بوگدانا آگبگنو

این ورزشکار در بدو تولد نارس به دنیا آمد. این جودوکار اهل فرانسه که در حال حاضر ۳۱ ساله است، نه تنها مدال طلا و برنز مسابقات المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد، بلکه مادری است که دخترش نیز با او در مسابقات حضور داشت.

نائومی اوساکا

قهرمان چهار دوره گرنداسلم در المپیک پاریس از دور مسابقات حذف شد، با این وجود در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که باید دوباره یاد بگیرد که پیروز شود. او تاکید کرد که فقط می‌خواهد الگوی خوبی برای فرزندش باشد و می‌خواهد فرزندش به او افتخار کند.

بریتنی گرینر

یک ماه قبل از المپیک بریتنی گرینر، بسکتبالیست آمریکایی برای اولین بار مادر شدن را تجربه کرد. این ورزشکار با وجود اینکه فرزندش تازه متولد شده بود، توانست سومین طلای خود در مسابقات المپیک را به دست آورد.

ندا حافظ

زمانی که ندا حافظ، شمشیرباز مصری با برآمدگی شکم خود که نوزاد ۷ ماهه‌اش را حمل می‌کرد، در مسابقات المپیک حضور پیدا کرد، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

حافظ در این باره گفت: من و فرزندم از نظر روحی و جسمی مشکلاتی داشتیم. بارداری به تنهایی سخت است با این حال مبارزه برای ورزش و حفظ تعادل زندگی بسیار سخت‌تر است هرچند این کار بسیار ارزشمند بود.

بروک فرانسیس و لوسی اسپورز

این دو ورزشکار پس از کسب مقام نخست در رقابت‌های دو نفره روئینگ زنان، مستقیماً پیش فرزندانشان رفتند تا با در آغوش گرفتن آن‌ها قهرمانی خود را جشن بگیرند.

یایلاگل رمضانووا

این ورزشکار اهل ترکیه در مسابقات تیراندازی با کمان شرکت کرد و تمام این مدت نوزادی ۶ ماه و نیم را باردار بود.

فارس