۸۴ درصد از مادران غزه در معرض قحطی هستند

این هفته آژانس های سازمان ملل متحد  به شورای امنیت در رابطه با قحطی قریب الوقوع در غزه هشدار داد که در آن جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیون نفر با سطح شدیدی از ناامنی غذایی رو به رو خواهند شد.

در حالی که جنگ با کسی شوخی ندارد و به پیر و جوان رحم نمیکند، داده های سازمان ملل نشان میدهد آمار کشته شدن زنان در این جنگ وحشتناک است. به طور میانگین در هر روز ۶۳ زن توسط ارتش اسراییل کشته می شوند. از بین این آمار تقریبا ۳۷ نفر از کشته شدگان مادر هستند.

هشدار قحطی در غزه توسط آژانس های سازمان ملل متحد به شورای امنیت

این هفته آژانس های سازمان ملل متحد به شورای امنیت در  رابطه با قحطی قریب الوقوع در غزه هشدار داد که در آن جمعیتی بالغ بر ۲٫۳ میلیون نفر با سطح شدیدی از ناامنی غذایی رو به رو خواهند شد. یک ارزیابی سریع سازمان ملل از ۱۲۰ زن که در ماه گذشته انجام شد نشان داد که ۸۴ درصد از زنان  وعده های غذایی آنها و خانواده هایشان در روز به نصف و یا یک سوم تقلیل یافته است و آنها مجبور شده اند به یک وعده غذایی اکتفا کنند.

همچنین زنان و مادران در خانواده که وظیفه تامین غذا را بر عهده دارند سعی می کنند کمترین سهم غذا را برای خود بردارند. آنها آخرین نفری هستند که غذا میخورند و سعی می کنند ابتدا سایر اعضای خانواده غذا بخورند.

حذف وعده های غذایی مادران

اکثر زنان عنوان کردند که دست کم یک نفر از اعضای خانواده آنها مجبور به حذف وعده های غذایی در هفته قبل بود. نماینده زنان سازمان ملل گفت: در ۹۵ درصد از این موارد مادران غذا نمی‌خورند و حداقل یک وعده غذایی خود را به خاطر تغذیه کودکان خود حذف می‌کنند. نزدیک به ۹ نفر از هر ۱۰ زن نیز گزارش کردند که دسترسی به غذا برای آنان در مقایسه با مردان بسیار سخت است. برخی از زنان در حال حاضر به جمع آوری مواد غذایی در زیر آوار یا سطل های زباله یا اقدامات دیگر متوسل می شوند.

همچنین آژانس بین المللی سازمان ملل متحد عنوان کرد : تا زمانی که آتش بس برقرار نشود، آمار کشته شدگان بسیار بیشتر خواهد بود. کشتار، بمباران و تخریب زیر ساخت های ضروری در غزه باید متوقف شود. کمک های بشر دوستانه باید فورا به غزه و سراسر آن ارسال شود.