قتل زنان در بریتانیا بیشتر از مردان است

خشونت علیه زنان در بریتانیا افزایش پیدا کرده است و حداقل ۵۰ زن از ابتدای سال جاری توسط مردان به قتل رسیدند.

در سال های اخیر بطور متوسط هر سه روز یک زن در بریتانیا به قتل می رسد، تداوم این جنایات نه تنها نشان دهنده ریشه های عمیق اجتماعی و فرهنگی آن ها می باشد بلکه عدم توجه آن ها و عدم تلاش بیشتر برای مقابله بااین جنایت را می‌رساند‌.

حدود نیم قرن از مطرح شدن ایده زن کشی توسط فمنیست ها می‌گذرد. دایانا راسل، فعال و محقق این حوزه که نقش کلیدی در توسعه آن داشت راجع به این گزاره نوشت : اصطلاحی است که به‌طور خاصی به قتل جنسیتی مرد سالارانه و زن ستیزانه توسط مردان اشاره میکند.

این اصطلاح به سرعت توسط مبارزان در سطح جهانی مورد استفاده قرار گرفت، اگرچه مردان شایع ترین قربانیان قتل هستند اما آن ها به دست زنان کشته نمی‌شوند بلکه این زنان هستند که بطور فزاینده ای توسط مردان کشته می‌شوند. اغلب آن ها توسط شرکای فعلی یا سابق کشته شده و با آزارهای فراوانی رو به رو میشوند.

به دلیل افزایش آمار قتل ها، بسیاری از پرونده ها به عنوان جرم و جنایت بررسی نمیشوند، جین مونکتون اسمیت، جرم شناس بریتانیایی نیز گفته است که تعداد قابل توجهی از قتل ها حتی به عنوان قتل بررسی نمی‌شوند.

سام وارلی، پائولین سوینی، اولیویا وود و دیگر زنانی که توسط مردان کشته شده اند هرکدام داستان تلخی هستند که در بسیاری از موارد مرگ آن ها به سختی در خارج و داخل خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد‌.

اطلاعات بدست آمده از پرونده هایی که منجر به قتل می‌شود الگوهایی را آشکار میکند که در بسیاری از موارد قربانیان به پلیس هشدار داده بودند که در معرض خطر هستند. آن ها با بد رفتاری، تعقیب و آزارهایی رو به رو بودند که به پلیس گزارش داده اند. گروه های جامعه مدنی تلاش پلیس را کم توصیف کرده و خواهان بودجه بیشتر برای حمایت از زنان می‌باشند آن ها همچنین خواستار آموزش در فضای مدارس به دختران و پسران هستند تا نگرش ها را بتوانند در این موضوع تغییر بدهند.

گاردین