قانون برنامه ششم توسعه سهم بانوان در اداره کشور را ۳۰ درصد عنوان کرد

به گزارش جهان بانو فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سهم بانوان در اداره کشور در دولت سیزدهم و با توجه به اینکه میزان حضور این قشر از جامعه در دولت پیش به ۲۵ درصد رسیده بود، اظهار کرد: طبق آنچه که در قانون برنامه ششم توسعه بیان شده است، […]

قانون برنامه ششم توسعه سهم بانوان در اداره کشور را ۳۰ درصد عنوان کرد

به گزارش جهان بانو فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سهم بانوان در اداره کشور در دولت سیزدهم و با توجه به اینکه میزان حضور این قشر از جامعه در دولت پیش به ۲۵ درصد رسیده بود، اظهار کرد: طبق آنچه که در قانون برنامه ششم توسعه بیان شده است، سهم بانوان در اداره کشور باید به ۳۰ درصد برسد. طبیعتاً پیگیری موارد قانونی برای فراکسیون زنان بسیار حائز اهمیت است، اما با این وجود نیز نمی‌توان در این باره به ارزیابی دقیق پرداخت. علت این امر را می‌توان این موضوع دانست که دولت سیزدهم هنوز به صورت کامل مستقر نشده است.

قاسم‌پور افزود: ما نیز در صحن مجلس شورای اسلامی طی صحبت‌هایی که داشته ایم و یا در نامه‌نگاری‌هایی که انجام داده ایم، توصیه‌مان به آیت الله رئیسی این بوده است که حتما نسبت به اجرایی شدن برنامه ششم در حوزه مسئولیت بانوان توجه داشته باشند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطر نشان کرد: مسئله عدالت شغلی دارای جنبه‌های گوناگونی است و عدالت در انتصابات یکی از ابعاد این امر است. این مسئله یکی از مطالبات ما از دولت محترم است که موضوع عدالت در انتصابات در نظر گرفته شود.

منبع: ایلنا