صندوقچه انتخابات؛ نامزدها:

مدیران اصلی جامعه زنان هستند؛ اجازه رشد به زنان را بدهیم

قاضی زاده هاشمی در فرصت ۴ دقیقه دوم بخش اول سخنان خود اظهار کرد: حرف هایی که میزنیم نشان می‌دهد از زمان عقب هستیم. قدرت اصلی امروز جامعه ما زنان هستند. مدیران اصلی جامعه زنان خانه دار و غیر خانه دار هستند.

قاضی زاده در ادامه گفت: حرف اصلی آنان وجود تبعیض برای آنان در زیر ساخت‌ها و فرصت های شغلی است. به مدد انقلاب اسلامی بیش از نود درصد از زنان باسواد هستند و نیمی از آنان سواد دانشگاهی دارند. اما نرخ بیکاری زنان ۵۶ درصد است.

چرا که مشاغل ما مردانه طراحی شده است. حرف هایی که اینجا می شنویم مرد سالارانه است.

وی ادامه داد: بانوان خواهان اجازه رشد هستند. دختران ما از پسرانمان در تحصیلات دانشگاهی جلوتر هستند. در هر آزمون استخدامی نیز جلوتر هستند. اندک کمی از امکانات ورزشی در اختیار زنان است. شهید رئیسی اقدامات خوبی در این باره انجام دادند. محیط های ورزشی و تفریحی ما باید به سن بخش مردانه، زنانه و خانوادگی تقسیم شود. اگر اقدام نکنیم عقب می‌مانیم. محدودیت هایی که برای بانوان بوجود آورده ایم را باید به آنان بدهیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: متاسفانه فقط مدارس را جدا کردیم. در حالی که بخش های دیگر مانند مشاغل دیجیتال را باید جداسازی و متناسب سازی کنیم. در دولت خانواده یک میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه برای خانواده های جوان ایرانی قرار داده ایم تا بر اساس خواست او می تواند در حوزه اشتغال، تهیه جهیزیه یا موضوع ازدواج از آن استفاده کند. در حوزه مهدکودک باید قانون جوانی جمعیت در آن اجرا شود و مهدکودک ارزان قیمت بوجود آوریم. اگر زمینه فرزندآوری آسان شود، تمام زنان ما علاقه مند هستند تا حداقل دو فرزند داشته باشند. باید تامین امکانات را انجام دهیم تا خانواده ها مجبور به سقط جنین نشوند.