عملکرد بهتر زنان در موقعیت‌های برابر با مردان

نماینده مردم تهران گفت: بر این باور هستم که برخی از بانوان ما توانمند بوده و افراد شاخص حوزه خودشان محسوب می‌شوند. عملکرد زنان در مدیریت چیزی کم ندارد.

سمیه رفیعی در رابطه با اهمیت با کارگیری بانوان در دولت چهاردهم اظهار کرد: حضور زنان در پست‌های مدیریتی می‌تواند به تحقق شعارها و اهدافی که شخص دکتر پزشکیان دنبال کردند، کمک کند.

رفیعی با بیان اینکه ما زنان قدرتمندی در حوزه‌های تخصصی داریم، گفت: ما امروز در بعضی از حوزه های تخصصی زنانی را داریم که بسیار توانمند هستند و سرآمد آن حوزه محسوب می‌شوند و چه بهتر که همانطور که رئیس جمهور منتخب در مناظرات مکررا اعلام کردند، به این قضیه عینیت ببخشیم و با دعوت از زنان متخصص، کارآمد و متعهد که توانسته اند الگوی سوم زن را عینیت ببخشند، آنها را وارد عرصه تصمیم‌سازی برای کشور کنیم. این اتفاق مهم می‌تواند در بین زنان کشور امیدآفرین باشد.

رفیعی تصریح کرد: بر این باور هستم که برخی از بانوان ما توانمند بوده و افراد شاخص حوزه خودشان محسوب می‌شوند. زنان در مدیریت نه تنها چیزی کم ندارند، بلکه می‌توانند در موقعیت‌های یکسان بسیار بهتر از مردان عمل کنند. ما شاهد هستیم حوزه‌هایی که تحت مدیریت زنان قرار داشته، علاوه بر اینکه کارآمدتر بوده‌اند، از رانت و فساد هم دور بوده و این موضوع مهمی است که ما آن را تجربه کردیم.

نماینده مردم تهران افزود: در حال حاضر در چند بخش‌ تخصصی مدیران زن حضور دارند که در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تخصصی مربوطه، از مدیریت این افراد به عنوان الگو مثال زده می‌شود. بنابراین بهتر است انگیزه خود را برای به کارگیری ظرفیت بانوان کارآمد و متعهد و افرادی که مصداق بارز الگوی سوم زن در جمهور اسلامی ایران هستند، افزایش دهیم.

جماران