عارف: زنان نیازی به تبعیض ندارند

عارف معاون اول رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت از تلاش‌های خانم خزعلی و خانم بهروز آذر تشکر کرد.

عارف معاون اول رئیس‌جمهور در نشست تکریم و معارفه معاونان امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و تشکر از تلاش‌های خانم خزعلی و تبریک به خانم بهروز آذر که دارای عقبه علمی و نشاط جوانی است، اظهار کرد: زنان در ۸ سال دفاع مقدس در دو جبهه خط مقدم و پشتیبانی جنگیده‌اند، نرخ باسوادی زنان ما از ۱۵ درصد اوایل انقلاب به بالای ۸۵ رسیده و نمی‌توانیم رد پای زنان را نبینیم؛ اما اگر این معاونت نبود چه کمبودی برای زنان داشتیم؟

عارف تأکید کرد: ما با وجود ۲۰ سال زمان برای تبدیل‌شدن به کشور اول منطقه، با دارابودن برنامه توسعه، الان کجا هستیم؟ آیا با اهداف بلند و شعاری، توان کمک به نیمی از جمعیت کشورمان را داریم؟

 با دنبال نمودن شاخص‌های پیشرفت علمی دختران در مقابل پسران، مطمئن هستم که در اکثر شاخص‌ها، دختران ما بهتر هستند.

وی در ادامه گفت: در مجلس دهم ۳۰ درصد لیست نمایندگان تهران را به‌عنوان سهمیه زنان در نظر گرفتیم، و عملکرد ۹ نماینده زن تهران نسبت به عملکرد ۲۱ نماینده مرد مجلس می‌چربد؛ به‌دور از شعاردادن، نیازی به سهمیه دادن به بانوان نداریم.

عارف افزود: می‌خواهیم نظام شایسته‌سالار داشته باشیم، اما مردسالار است.

 گاهی تعریف از خانم‌ها، برای این است که شب در خانه دعوا نداشته باشیم، و راه درستی نیست. این یک رفتار حکومت مردمی نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور، با بیان اینکه دنبال شرایطی هستیم که در حکمرانی و پذیرفتن مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها هیچ تبعیضی بین زن و مرد قائل نشویم افزود: ارتقا جایگاه زن در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، یک اصل است.

خبر آنلاین