ضرورت چکاپ سالیانه برای زنان

امروزه روبروشدن با افزایش بیماری‌های زنان، نیاز به انجام آزمایش‌های چکاپ سالیانه برای حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری، از اهمیت خاصی برخوردار است.

جهان امروز به‌قدری در حال پیشرفت است که فراموشی سلامت جسمی‌مان بدیهی نبوده، و مراقبت‌کردن از خود به دلیل عوارض خطرناکی که می‌تواند به همراه داشته باشد، بسیار مهم است. پشت‌گوش‌انداختن چکاپ‌های سلامتی و پیشگیرانه که شامل چکاپ‌های سالیانه بررسی سلامت پستان و ویزیت‌های متخصص زنان می‌شود، خطرناک‌ترین اشتباهی است که زنان ممکن است مرتکب شوند.

به توصیه پزشکان، به دلیل تجمع عوارض بیماری و بدتر شدن آن به‌مرورزمان و تأثیر بدروی سلامتی آنها، هرگز زنان نباید این موارد را به زمان دیگری موکول کنند.

چرا انجام چکاپ سالیانه برای زنان اهمیت بیشتری دارد؟

با وجود ضرورت مراقبت‌های پیشگیرانه برای زنان و مردان، به‌خاطر تعیین سطح انرژی، وزن و خلق‌وخو توسط هورمون‌ها، برای زنان بسیار حائز اهمیت است.

انجام چکاپ سالیانه قبل از غافلگیرکردن بیماری‌ها

اقدام به انجام آزمایش‌های چکاپ پزشکی دوره‌ای، برای مسئولیتی که نسبت به‌سلامتی خود دارید، نباید نادیده گرفته شود. غافلگیرشدن توسط بیماری‌ها، باعث اقدام برای انجام آزمایش‌ها و چکاپ‌های دوره‌ای برای تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و جلوگیری از تشدید آنهاست؛ بنابراین، قبل از اینکه خیلی دیر شود بهتر است انجام شوند.

اگر بیماری‌هایی همچون فشارخون، انواع سرطان‌ها، چربی خون، پوکی‌استخوان و..

در قالب سابقه یک بیماری در خانواده شما وجود داشته و شما را تهدید می‌کند، طبق نظر پزشک در سنین بسیار پایین‌تر و در دوره‌های زمانی کوتاه، اقدام به چکاپ و آزمایش‌های مختلف نمایید.

ارائه این چکاپ‌های تضمینی از ابتدای کار هر ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی شما، موجب می‌شود با بررسی هرگونه مشکل آزاردهنده، به طور مؤثری با آن برخورد کرد.

آزمایش چکاپ کامل زنان

آزمایش قند خون، پروفایل چربی، تست تیروئید، آزمون ویتامین D، شمارش گلبول‌های قرم خون (CBC)، پانل کلیه، پانل کبد، آزمایش ادرار

آزمایشات چکاپ کامل بدن زنان عبارت‌اند از: آزمایش پاپ‌اسمیر، آزمایش HPV، آزمایش سنجش تراکم استخوان، انجام آزمایش دیابت و کلسترول و فشارخون و…

نحوه دریافت خدمات درمانی با شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ به دلیل رعایت گسترده بهداشت، دچار تحولاتی شده که مراقبت از راه دور گزینه عالی  زنان شاغل  برای درخواست چکاپ پزشکی از منزل و به‌دست‌آوردن اطلاعات کامل از وضعیت کنونی دستگاه‌های حیاتی بدن خود است.

ایسکا نیوز