صعود اولین زن ایرانی به دومین قله بلند جهان

افسانه حسامی فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد به عنوان نخستین زن ایرانی قله ۸۶۱۱ متری کی ۲ را فتح کند. او چهارمین زن ایرانی است که توانست در اردیبهشت سال جاری قله اورست را فتح کند. حسامی فرد زاده و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان شمالی است همچنین او پزشک تیم […]

افسانه حسامی فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد به عنوان نخستین زن ایرانی قله ۸۶۱۱ متری کی ۲ را فتح کند. او چهارمین زن ایرانی است که توانست در اردیبهشت سال جاری قله اورست را فتح کند.

حسامی فرد زاده و رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان شمالی است همچنین او پزشک تیم های ورزشی و مدرس پزشکی کوهستانی و مربی کوهپیمایی می باشد. بامداد روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ و ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه صعود خود را اطلاع داد تا افتخاری دیگر برای کوهنوردی ایران ثبت شود.

کی ۲  به عنوان دومین قله بلند جهان در منطقه قراقوروم پاکستان قرار دارد. این قله یکی از پرخطرترین قله های جهان بوده که در پاکستان واقع شده است و تا به حال افراد انگشت شماری موفق شدند این قله را فتح کنند چرا که قله بسیار خطرناکی است.

«کرار حیدری» رئیس باشگاه آلپاین پاکستان طی گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد افزود: افسانه یک کوهنورد جسور و شجاع است که تجربه صعود به اورست به وی کمک کرد که کی۲ مشهور به قله وحشی در پاکستان را فتح کند.