صدایی که شنیده می شود/ کاشت حلزون رایگان کودکان زیر ۴ سال

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشت حلزون شنوایی یکی از اولویت‌های ما است گفت: با توجه به اینکه کشت حلزون شنوایی هزینه بالایی دارد اما برای بچه‌های زیر چهار سال رایگان انجام می‌شود. عین‌اللهی با اشاره به اینکه کشت حلزون شنوایی یکی از افتخارات کشور است که در کشور ما انجام می‌شود گفت: بچه‌های زیر […]

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشت حلزون شنوایی یکی از اولویت‌های ما است گفت: با توجه به اینکه کشت حلزون شنوایی هزینه بالایی دارد اما برای بچه‌های زیر چهار سال رایگان انجام می‌شود.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه کشت حلزون شنوایی یکی از افتخارات کشور است که در کشور ما انجام می‌شود گفت: بچه‌های زیر چهار سال اگر شنوایی آنها درست شود تکلم آنها نیز درست می‌شود و این مهم برای ما یک فوریت است.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی را موظف کردیم که کشت حلزون شنوایی را انجام بدهند افزود: تلاش می‌کنیم تعداد بیمارانی که مشکل کشت حلزون شنوایی در کشور دارند را به صفر برسانیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشت حلزون شنوایی یکی از اولویت‌های ما در وزارت بهداشت است و حتما پیگیری خواهیم کرد اظهار داشت: با توجه به اینکه کشت حلزون شنوایی هزینه بالایی دارد اما برای بچه‌های زیر چهار سال رایگان انجام می‌شود.

عین‌اللهی با اشاره به آغاز طرح ملی کاهش مشکلات شنوایی و گفتاری کودکان در ایران گفت:  متاسفانه کودکانی که دچار مشکل شنوایی هستند اگر تا ۴ سال درمان نشوند مشکل گفتاری هم برای آنها ایجاد می‌شود.

وی افزود: برای این اتفاق کاشت حلزون را که هر حلزون ۶ هزار یورو هزینه دارد در نظر گرفته‌ایم که متخصصین داخلی ما این کار را انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی با بیان اینکه ۱۵ مرکز خصوصی و ۱۵ مرکز دولتی را به سرعت در این طرح ملی پشتیبانی می‌کنیم ابراز کرد:  با این طرح در نظر داریم تا پایان امسال کودکی وجود نداشته باشد که مشکل شنوایی و گفتاری داشته باشد.