شهیده «فائزه رحیمی»؛ دانشجویی که استاد اهل علم شد

در حادثه تروریستی کرمان در چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، تعداد زیادی از زنان و دختران به شهادت رسیدند که نام «فائزه رحیمی»، شهیده دانشجوی رشته معلمی، داغی سنگین بر دل اهالی آموزش و پرورش گذاشت.

«فائزه رحیمی» دختری که با هزاران آرزو قدم در مکتب انسان سازی و پرورش گذاشته بود و برای عرض ارادت به شهید سلیمانی و مکتب او، راهی این مسیر شده بود تا راه ولایت پذیری را به شهادت ختم کند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهادت دانشجو معلم شهیده «فائزه رحیمی» و ۲۳ دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان گفت: امروز آموزش و پرورش کشور یک معلم و ۲۳ دانش آموز به مثابه یک کلاس شهید تقدیم انقلاب و جبهه مقاومت کرد. ما این کلاس را برپا خواهیم داشت و امروز این دانشجو استاد ماست.

صحرایی شهادت این دانشجوی شهیده و دیگر دانش آموزان را ادامه راه شهادت شهید رضی و شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت خواند و گفت: همانطور که شهید سلیمانی بعد از شهادت راه گشایی کرد و تبدیل به یک مکتب شد، راه این شهیده عزیز و این دانشجو معلم نمونه ما هم یک راه جدید است او هم یک الگوی زنده برای تربیت معلم خواهد شد. این شهید متعلق به کل این کشور و نظام است و پیام این شهید همان پیام شهید سلیمانی یعنی اتحاد حول دشمن است و قاتل شهیده رحیمی همان قاتل سردار سلیمانی است.

ای دختر نازنین، ما هم مدرسه به نامت خواهیم ساخت

او با اشاره به تلاش های شهیده رحیمی برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه پردیس نسیبه گفت: دنبال دفن شهید گمنام در پردیس نسیبه بود اما خودش راهش را باز کرد. ماموریتش را به همه ما گفت و امروز در کنار پیکر او عرض می‌کنیم که ای دختر نازنین، ما هم مدرسه به نامت خواهیم ساخت و هم با نامت معلم تربیت می‌کنیم و راهت را ادامه می‌دهیم. تو هم همانند سایر شهدا فرقان شدی. از کسانی که توهین می‌کنند می‌توان فهمید چه ارزشی داشتی. شهدا بعد از شهادت راه را باز می‌کنند. امیدوارم خداوند توفیق رهروی شهدا را به ما بدهد.

صحرایی در پایان با افتخار به چنین دانشجویان متعهد و معتقد گفت: ا تمام وجود به داشتن چنین دانشجویانی افتخار می‌کنیم و این دانشجو معلم همان الگویی است که می‌خواهیم تربیت کنیم. با او عهد می‌بندیم که ای دانشجو معلم خوبم راهت ادامه خواهد داشت و این عهد ما با تو است. با خانواده تو عهد می‌بندیم که نخواهیم گذاشت نامت در خاک بماند.

پیکر مطهر شهیده فائزه رحیمی، شامگاه پنج‌شنبه (۱۴ دی) از طریق فرودگاه مهرآباد و در میان استقبال مردم شهیدپرور وارد تهران شد و پس از آن، مراسم تشییع روز جمعه در منطقه شادآباد و پردیس نسیبه (دانشگاه محل تحصیل شهیده) نیز برگزار شد. همچنین مراسم ویژه وداع دانشجو معلمان روز شنبه(۱۶دی ماه) با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان وزارتخانه، مسئولان دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

ایسنا