شلیر بانویی که نجابت را به حیات ترجیح داد

این روز‌ها نام شلیر رسولی، شیرزن مریوانی که در جریان درگیری با یک شرور متجاوز جانش را از داده، تبدیل به نماد پاکدامنی و شجاعت در این شهر شده است.

این روز‌ها نام شلیر رسولی، شیرزن مریوانی که در جریان درگیری با یک شرور متجاوز جانش را از داده، تبدیل به نماد پاکدامنی و شجاعت در این شهر شده است.

به دنبال مرگ زن ۳۶ ساله مریوانی که در جریان درگیری با یک شرور و متجاوز به عنف از طبقه دوم به خیابان سقوط کرده و جانش را از دست داده بود، رئیس کل دادگستری کردستان از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده خبر داد.

روز پنجشنبه و در جریان مراسم تشییع پیکر این زن ۳۶ ساله، عده زیادی از مردم شهر با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که خشونت علیه زنان را محکوم می‌کرد، شرکت کردند و خواهان مجازات هرچه زودتر متهم پرونده شدند.

کمی پس از آن نیز روابط عمومی دادگستری استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده خبر داد.

براساس این اطلاعیه، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس دادگستری کردستان از دستگیری فرد متهم با قرار بازداشت موقت خبر داد و به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داد موضوع را با سرعت و دقت پیگیری کنند و ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی ویژه قرار دهند.

وی همچنین دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده را در دادگاه کیفری یک استان صادر کرد و افزود: پرونده این حادثه باید توسط بازپرس و دادستان مریوان سریعا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

حادثه‌ای که منجر به مرگ زن ۳۶ ساله مریوانی به نام شلیر رسولی شد، ۱۴ شهریورماه امسال رخ داد. بنا بر اعلام روابط‌عمومی دادگستری کردستان، آن روز یکی از اراذل و اوباش مریوان اقدام به گروگانگیری و قصد تعرض به شلیر رسولی، زنی از اهالی روستای چشمیدر را داشته و وی را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می‌کند.

همین مسئله باعث شدکه زن جوان به شدت مجروح شده و درنهایت عصر پنجشنبه ۱۷ شهریورماه و بر اثر شدت جراحات در بیمارستان کوثر سنندج جانش را از دست داد

همشهری