شروع جشنواره دختر و بابا در تهران

شهردار منطقه ۶ تهران از شروع یک جشنواره جذاب و به یادمانی با عنوان «دختر و بابا» در مرکز تهران، به ابتکار اداره کل امور زنان و خانواده و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و همکاری این منطقه شهر خبر داد.

سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ تهران در رابطه با جشنواره «دختر و بابا» که به ابتکار اداره کل امور زنان و خانواده و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت حوزه دختران و کنش‌گری ویژه در این مخاطب در مقایسه با دهه‌های گذشته و وجود مسائل مختلف و متعدد در نسل دهه هشتادی و نودی، دبیرخانه راهبری دختر و بابا شهر تهران با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مختلف در راستای توانمندسازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، الگوسازی، فرهنگ‌سازی، هویت بخشی و مهارت افزایی خانواده و دختران با حضور دختران و پدران تهرانی آغاز به کار کرده است.

وی برپایی جشنواره «دختر و بابا» را فرصت مناسبی برای بروز استعدادها و توانمندی‌ها، ارتقاء شخصیت و روحیه کنش‌گری آن‌ها و نشان دادن جایگاه دختران در نهاد اجتماع و خانواده دانست و افزود: این جشنواره از واژه «اُمّ اَبیها» کنیه حضرت فاطمه (س)، به‌معنای «مادرِ پدر خویش» که براساس احادیث، پیامبر(ص) به ایشان این لقب را داده، الگوسازی شده است. این جشنواره لایه‌های شناختی و رفتاری را در جامعه و خانواده بارویکرد عالمانه مبتنی بر آموزه‌های دینی و ملی در حوزه‌های متنوع و به طور تأثیرگذار درقالب‌های جذاب ارائه می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ اظهار کرد: بخش‌های راهبری جشنواره دختر و بابا شهر تهران شامل «دختر و بابا و کنش‌گری اجتماعی»، «دختر و بابا و مهارت»، «دختر و بابا و هویت» و «دختر و بابا و کنش‌گری اجتماعی» است.

بخش‌های اجرایی این دبیرخانه شامل تشکیل هئیت‌اندیشه ورز برای تولید محتوا و راهبری جشنواره، واحد رسانه تعین لگو مثل گرافیک؛ هشتک، مستندسازی، ایجاد سایت، واحد تولید شامل موشن‌گرافی، تولید تیزرها و واحد آموزش که مورد آخر به مقوله طراحی بسته‌های آموزشی وبینارها و بروشورها اختصاص دارد.

مهدی بصیری در رابطه با اهداف جشنواره تشریح کرد: ایجاد فرصت مناسب برای بهینه‌سازی اوقات فراغت سالم و مفید ویژه دختران و پدران شهر، ارتقاء دانش فردی و سطح زندگی فردی مخاطب و فراهم کردن محیطی با بهره وری بالاتر، ایجاد مشارکت و کنش‌گری کودکان و خانواده‌ها در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، ارتقاء کیفیت سبک زندگی و الگوسازی پدری و دختری برای خانواده ایرانی، جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی در راستای تحکیم روابط خانوادگی پدری و دختری و ایجاد سرمایه اجتماعی دختران در امنیت و شادابی جامعه (دختران خیِّر) از جمله مواردی است که در این جشنواره دنبال خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره «دختر و بابا» از اول مهرماه شروع به ثبت نام می‌کند تا مقدمات اجرای این جشنواره در آبان ماه به مدت ۱۰ روز در پارک لاله فراهم شود.

ایرنا