سیمای انقلابی زنان روستایی در کردستان ترسیم شد

سیمای انقلابی زنان روستایی با برگزاری جایزه شهیده فاطمه اسدی، نخستین شهیده تفحص شده ایران اسلامی در کامیاران ترسیم می‌شود.

جایزه شهیده فاطمه اسدی، نخستین شهیده تفحص شده ایران اسلامی به صورت سالانه با هدف شناسایی و تقدیر از زنان نمونه روستا در بخش‌های مختلف امروز در شهر کامیاران کردستان برگزار می‌شود.

در این جایزه از زنان هنرمند، نویسنده، رسانه‌ای، سمن محور، نام‌آوران، ورزشکاران، مبلغان دینی و مادران و همسران شهید روستا تجلیل و قدردانی می‌شود.

جایزه شهیده فاطمه اسدی از برنامه‌های محوری همایش سیمای انقلاب زن روستا بوده و می‌تواند مرجعی برای شتاب‌‌بخشی به توسعه روستایی باشد.

هدف از برگزاری این جایزه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترسیم سیمای انقلابی زنان روستایی، همدلی و همبستگی، الگوسازی زنان موفق روستایی و گرامیداشت شهدای زن استان کردستان است.

این جایزه می‌تواند در حوزه مکتوب کردن ادبیات شفاهی مقاومت و پایداری روستایی، سیما و منظر فضای روستایی را از ابعاد فرهنگی-اجتماعی متحول و در نهایت این جایزه در راستای چابک‌سازی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی روستایی بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است؛ جایزه شهیده فاطمه اسدی از سوی یکی از موسسات فرهنگی – قرآنی و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

تسنیم