اثرات جبران ناپذیر سو استفاده مالی از زنان بر قربانیان

سو استفاده مالی از زنان یکی از اشکال خشونت است و می تواند عواقب مخربی از جمله بی خانمانی را در پی داشته باشد.
سو استفاده

کیت، زنی که همسرش او را مجبور کرد اسنادی را بدون اینکه از محتوای آن آگاه باشدامضا کند. او هیچ مدیریتی  روی اموال خود نداشت. در طول ازدواج او بارها قربانی آزار جسمی شد و زمانی که با دو فرزندش زندگی مشترکشان را ترک کرد متوجه شد که از سوی همسرش، قربانی سو استفاده شدید مالی نیز شده است.

کیت که نامش برای حفظ حریم خصوصی تغییر داده شده است متوجه شد که چندین قرار داد وام به نام او به عنوان ضامن یا وام گیرنده وجود دارد و از خانه اش به عنوان وثیقه استفاده می شود. در اینجا زن مسئول بدهی هایی است که پرداخت نشده مبالغ می تواند بسیار زیاد باشد و به میلیون ها دلار برسد.

نکته ای که وجود دارد این است که در سیستم قضایی تا زمانی که جرم شما ثابت نشود بی گناه هستید. قربانیان سو استفاده مالی مجرم هستند و هزینه اثبات بیگناهی بر عهده آنهاست. در واقع گزینه های زیادی برای کمک کردن به قربانی وجود ندارد. و حتی خطر بی خانمانی آنها را تهدید می کند.

سواستفاده مالی اشکالی از خشونت است که میتواند از لحاظ عاطفی، روانی و جسمی به زن آسیب بزند. البته سواستفاده مالی میتواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. والدین سالخورده در معرض سواستفاده از فرزندان بزرگسال خود و فرزندان در معرض خطر سواستفاده والدین هستند. اما در مورد زوج ها این نوع خشونت همیشه علیه زنان اتفاق می افتد.

استرالیا خواستار اصلاحات در قانون و حمایت بیشتر دولت و سیستم قضایی از زنان قربانی است.

گاردین