سه برابر شدن بودجه زنان و خانواده در سال آینده

بنابر اظهارات انسیه خزعلی با افزایش برخی از فصول بودجه سال 1403، بودجه تخصیص یافته به امور زنان و خانواده در سال آینده، ۳ برابر سال جاری خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص میزان بودجه تخصیص یافته به امور زنان و خانواده در سال ۱۴۰۳ گفت: در بودجه سال جاری چندین بودجه یک درصدی وجود داشت که قرار بود این بودجه ها در سال ۱۴۰۳ حذف شود که با بررسی های انجام شده مقرر شد سه بودجه یک درصدی شامل فرهنگی، ایثارگری و زنان و خانواده با یکدیگر ادغام شود. همچنین فصول یک، چهار و شش در بودجه سال ۱۴۰۲ وجود نداشت و یا میزان آن بسیار کم بود که اکنون این فصول حذف نشده و بنابراین می‌توان در بودجه سال آینده سه برابر سال جاری اعتبار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

حذف یا ادغام بودجه زنان در قانون بودجه ۱۴۰۳

برقراری تعادل میان بودجه حوزه زنان و فعالیت‌ها

خزعلی با اشاره به برنامه های اجرایی دولت در امور بانوان در سال ۱۴۰۳، «خانواده محوری» یکی از شعارهای دولت خواند و گفت: دولت برنامه های اجرایی در زمینه خانواده در نظر دارد که امور بانوان قرار است بحث فرهنگ خانواده، پشتیبانی از خانواده و پیشگیری از آسیب‌های خانواده را دنبال خواهد کرد.

توانمندسازی زنان و رفع موانع

معاونت امور زنان و خانواده، توانمندسازی زنان را یکی دیگر از برنامه های دولت عنوان کرد که یکی از برنامه های اصلی امور بانوان در این موضوع، رفع موانع از رشد و شکوفایی بانوان می باشد.

به عنوان مثال برنامه زنان تأثیرگذار یکی از برنامه های انجام شده توسط این معاونت است که در این راستا زنانی را که توانمندی، نخبگی، قدرت و مهارت دارند را شناسایی و پشتیبانی کرده تا آن ها بتوانند استعداد خود را شکوفا کرده و کارشان را توسعه دهند.

بودجه بیمه زنان خانه دار در سال آینده

همچنین خزعلی تسهیل بیمه زنان خانه‌دار، یکی دیگر از برنامه دولت در سال ۱۴۰۳ خواند و گفت: تسهیل بیمه زنان خانه دار بستگی به بودجه هرسال دارد و این اقدامات بستگی به این دارد که قانون برای آنها تصویب شود که معمولاً مراحل تصویب قانون به دلیل عدم تأمین بودجه با مشکل مواجه می‌شود. امیدوار هستیم شرایط بودجه‌ای بهتر شود تا ما بتوانیم این امر را توسعه و گسترش بدهیم تا مادرانی هم که در شهر زندگی می‌کنند و دارای سه فرزند به بالا هستند از این امکانات بهره‌مند شوند.

فارس