سند جامع در حوزه زنان تدوین می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ۲۷ مصوبه پراکنده در خصوص زنان و خانواده گفت: باید یک سند جامع درباره زنان و خانواده تنظیم شود که مشخص شود در هر حوزه‌ای چه سیاستی را دنبال می‌کنیم.

نهصد و شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. حجت‌الاسلام خسروپناه در این نشست با اشاره به سند های ارائه شده شورای زنان و خانواده اظهار کرد:‌ ارائه گزارش‌ها، کیفی و مستند به آمارها باشد و در ارائه آن‌ها از کلی‌گویی پرهیز شود، چراکه گزارش‌ها باید ناظر بر مصوبات شورا و قابل سنجش باشد. ما نیاز به عملکردی داریم که ناظر بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در بین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ مصوبه پراکنده درباره زنان و خانواده وجود دارد. همانطور که یک سند در مورد همه ابعاد دانشگاه با عنوان دانشگاه اسلامی وجود دارد که شامل آموزش، پژوهش و فرهنگ می‌شود، باید یک سند جامع زنان و خانواده نیز داشته باشیم تا مشخص شود در هر حوزه چه سیاستی را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تدوین این سند در شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان شروع شده است، با این وجود فعالان حوزه زنان نیز باید برای تدوین این سند همکاری کنند.

خسروپناه تصریح کرد: حمایت از خانم های مدال آور المپیک پاریس امری مهم است. باید از آنها قدردانی کنیم و در جریان نگرانی‌هایشان قرار بگیریم.

همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انتخاب معاون جدید زنان و خانواده رییس جمهور گفت: ضروری است که معاون جدید در جریان برنامه‌های در حال انجام قرار گیرد تا ابزارهای لازم برای اجرای این برنامه‌ها فراهم شود.

ایرنا