سقط جنین و ازدواج همجنس‌گرایان زنگ خطری برای کاهش جمعیت فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه به بهانه روز زن هدیه ویژه‌ای به زنان فرانسوی داد که نشان دهنده بی توجهی ماکرون نسبت به حق حیات کودکان آینده است!

«روان‌پریشی رتی ناسیلی پس از سقط جنین باعث مرگ پسر سه‌ ساله‌اش شد»، «رُندا پنج فرزندش را سقط کرد و بعدها حتی با راه‌اندازی مهدکودک هم نتوانست روان‌پریشی است را کنترل کند» این‌ها تنها چند نمونه‌ از مشکلات روانی پس از سقط جنین در بین زنان آمریکایی و اروپایی است. علی رغم مخالفت‌ها با قانونی شدن سقط جنین در اغلب کشورها، حق سقط جنین طی یک مراسم در هشتم مارس ماه جاری به طور رسمی در قانون اساسی فرانسه به ثبت رسید. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه این مراسم گفت: «ترس از ناکامی‌های زمانه و ارتجاع حق سقط جنین را به یک ضرورت تبدیل کرده است»!

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی هر ساله در جهان ۴۰ تا ۵۰ میلیون سقط جنین رخ می‌دهد که معادل جمعیت ۱۲ کشور اروپایی مانند فنلاند، نروژ، کرواسی، اسلواکی و دانمارک است.

همچنین براساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه،  ۷۲۳ هزار نوزاد در سال ۲۰۲۲ در این کشور متولد شده‌اند که پایین‌ترین میزان تولد در طی هفتاد سال گذشته است؛ یعنی پایین‌ترین نرخ زاد و ولد در فرانسه پس از جنگ جهانی دوم!

در حال حاضر سقط جنین در ۵۸ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل قانونی است، با این وجود فرانسه نخستین کشوری است که آشکارا چنین موردی را در قانون اساسی‌اش مورد حمایت قرار داده است. در این بین برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، پرتغال، ایتالیا، نروژ و سوئد تا قبل از هفته دوازدهم یا هجدهم بارداری با توجه به شرایط جسمی مادر و جنین به صورت قانونی مجوز سقط جنین را صادر می‌کنند.

کشور فرانسه با بحران کاهش جمعیت دست و پنجه نرم می‌کند. همچنین این کشور با قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان در سال ۲۰۱۳ و ثبت بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ ازدواج از این نوع راهی برای کاهش جمعیت کشورش ایجاد کرده بود، اما حالا با قانونی شدن سقط جنین بر طبل خداحافظی با نژاد فرانسوی کوبیده است.

از طرف دیگر ۳ تا ۵ درصد از زنانی که اقدام به سقط جنین کرده‎اند، نازا شده‌اند. در این بین سالانه ۷۰ هزار زن در جهان به دلیل سقط جنین ناایمن جان خود را از دست می‌دهند و با مشکلات بسیاری مانند عفونت و خونریزی مواجه می‌شوند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که احتمال خودکشی زنانی که سقط جنین کردند، ۱۵۴ درصد بیشتر است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از موافقان سقط جنین در مراسم ۸ مارس تاکید کرد که این اقدام پایان ماجرا نیست، بلکه شروع یک نبرد است و فرانسه از حق پایان دادن داوطلبانه به بارداری تحت هر شرایطی حمایت می‌کند.

با این وجود جورجیا ملونی که اولین نخست‌وزیر زن در ایتالیا است و خود را حامی خانواده و سنت می‌داند، به شدت با دگرباشان جنسی زاویه دارد و از افزایش جمعیت این کشور حمایت می‌کند. او با سقط جنین مخالف است» و تلاش می‌کند تا جایگزین‌های دیگری برای زنان فراهم کند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند سقط جنین زنان را آزاد نمی‌کند، بلکه آنها را به شیوه‌ای جدید به استثمار می‌کشانند و آسیب‌هایی همچون پشیمانی، گناه، اضطراب و افسردگی را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه تشکیل خانواده پایدار و شاد عامل مهمی در کاهش سقط جنین زنان آمریکایی و اروپایی محسوب می‌شود.

فارس