بیمه موتورسواری زنان را پیگیری می‌کنیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در صورت صدور گواهینامه‌ موتورسیکلت برای زنان پیگیر بیمه موتورسواری آنها هستیم.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری با گرامیداشت ایام محرم اظهار کرد: گسترش ستادهای امر به معروف یکی از اقدامات مدنظر بود که در این راستا در حال حاضر در ۲۷ شهرستان ستاد فعال داریم‌، البته در شهرهای بزرگ و در مناطق نیز شوراها تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه این شوراها، رسیدگی به حقوق شهروندان است، افزود: همچنین دومین وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر کنشگری و مطالبه گری در راستای احقاق حقوق شهروندان است؛ براساس تصریح قانون مطالبه‌گران آموزش دیده مردمی باید در جلسات تصمیم‌گیری نهادها حاضر باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید کرد: سومین نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه نظارت و بازرسی است که با همکاری معاونت بازرسی فرمانداری انجام می‌شود که در این راستا ۱۷۰ مورد نظارت میدانی صورت گرفت، همچنین در مرکز اصفهان ۱۷۰ نفر نظارت از اصناف را انجام می‌دهند که گزارش‌ها را به بازرسی صمت، پلیس اماکن و بازرسی اصناف ارجاع می‌دهند و در صورت گران فروشی عمده و قاچاق کالا به تعزیرات گزارش می‌شوند.

حجت‌الاسلام مظاهری با اشاره به ممانعت بیمه از ورود به تصادفات موتورسیکلت زنان تصریح کرد: به‌ دلیل نبود قانون در این زمینه بیمه هزینه‌های ایجاد شده در تصادف را قبول نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است برای زنان مشکلات حقوقی و سلامتی ایجاد شود. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در صورت صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان نامه‌ای را برای تصویب این قوانین به نهادهای مربوطه تنظیم کرده است.

مهر