سازمان بهزیستی هم به میدان آمد: خدمات روانشناسی و مددکاری به مردم

رییس سازمان بهزیستی گفت: در شرایط فعلی کشور، این سازمان از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۲۳ و خط تلفن ۱۴۸۰ خدمات روانشناختی و حمایت روانی به مردم ارائه می‌دهد.

سید جواد حسینی با بیان اینکه در هر بحرانی، یکی از حوزه‌هایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند، حوزه حمایت‌های روانی است، اظهار کرد: طبیعتاً در شرایط فعلی کشور، این خدمات هر جا که نیاز باشد، به مردم ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: این سازمان طبق وظایف قانونی، تخصص، زیرساخت و سابقه‌ای که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: با هماهنگی کمیته مدیریت بحران در چارچوب برنامه‌های مدونی که وجود دارد، در موارد ضروری تیم اورژانس اجتماعی متشکل از روانشناسان و مددکاران اجتماعی با تیم محب(حمایت روانی و اجتماعی) و خودروی اورژانس اجتماعی در محل‌هایی که حادثه ایجاد شده است، حاضر می‌شوند و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

حسینی افزود: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم است و می‌توانند مشاوره‌های لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاوره‌های خانوادگی، گروهی و فردی و همچنین مداخلات روانی-اجتماعی برای کاهش اضطراب ناشی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با استفاده از تجربیات گذشته در مدیریت بحران‌ها، برنامه‌های خاصی برای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی ـ روانی در شرایط ضروری طراحی کرده است. تیم‌های محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) با هدف ارائه خدمات تخصصی در مناطق آسیب‌دیده، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و همواره در حال به‌روزرسانی مهارت‌های خود هستند.

سازمان بهزیستی کشور