زنگ خطر ظهور دختران مجازی، لبه تاریک چالش‌های هوش مصنوعی

گسترش "دیپ فیک غیر اخلاقی" بدون اجازه از تصاویر افراد مشهور و زنان عادی، کارشناسان را به توجه و بررسی دقیق چالش‌های اخلاقی و حقوقی لبه تاریک پرتگاه هوش مصنوعی واداشته است.

به نقل از روزنامه دیلی میل ،”ایجاد دیپ فیک غیر اخلاقی” بدون اجازه از تصاویر افراد مشهور و زنان عادی به گونه‌ای گسترش یافته که کارشناسان به توجه و بررسی دقیق چالش‌های اخلاقی و حقوقی لبه تاریک پرتگاه هوش مصنوعی تاکید دارند.

زنان مجازی خلق شده با هوش مصنوعی در حال تسخیر سایت‌ها و جلب توجه مردانی هستند که مبالغ هنگفتی برای گفتگو با این زنان دیجیتالی می‌پردازند.

 به گفته دارن بارکر معاون یکی از سایت‌های استفاده کننده از هوش مصنوعی، پس از راه‌اندازی ویژگی هوش مصنوعی بیش از ۳۰۰۰ کاربر جدید در سایت حساب کاربری ایجاد کردند.

او می‌افزاید که از مزایای این دختران مجازی دسترسی ۲۴ ساعته و پاسخ گویی فوری آنهاست.

 جینا استوارت که زمانی به عنوان “زیباترین مادربزرگ جهان” شناخته می‌شد، اخیراً با استفاده از هوش مصنوعی خود را به عنوان یک دختر ۲۸ ساله بلوند از کالیفرنیا معرفی می‌کند.

به گفته او طرفدارانش با اینکه می‌دانند او هوش مصنوعی است، اما به نظر می‌رسد آن را بیشتر دوست دارند.

 بنابر پیش‌بینی گرک آیزنبرگ مدیر ارشد فناوری، هوش مصنوعی در حالی به صنعت میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد که موارد متعددی از بهره‌برداری بدون اجازه از تصاویر افراد مشهور و زنان عادی برای ایجاد دیپ فیک غیر اخلاقی گزارش شده است.

در فوریه ۲۰۲۴ بیش از ۴۰۰ متخصص هوش مصنوعی شخصیت مشهور و سیاستمدار فعال با امضای نامه ای سرگشاده و از قانونگذاران خواستند علیه فناوری دیپ فیک اقدام کنند.

 تحولات هوش مصنوعی نشانگر تغییر شکل صنعت سرگرمی بزرگسالان به وسیله هوش مصنوعی است اما مطرح شدن چالش‌های اخلاقی و حقوقی جدید، همزمان نیازمند توجه و بررسی دقیق است.

سیتنا