زنان ۲۵ تا ۲۹ ساله بیشترین مشارکت اقتصادی را دارند

براساس آمارها، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در بهار ۱۴۰۳، برای مردان حدود ۳۵ تا ۳۹ سالگی و برای زنان بین ۲۵ تا ۲۹ سالگی است.

مرکز آمار ایران داده‌هایی از نرخ مشارکت اقتصادی مردان و زنان را در بهار ۱۴۰۳ منتشر کرده است. طبق این اطلاعات می‌توان نرخ مشارکت این دو گروه را به  تفکیک سن مشاهده کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین نرخ مشارکت در مردان در سنین «۳۵ تا ۳۹ سالگی» است. همچنین نرخ مشارکت در مردان از ۳۰ سالگی تا ۴۵ سالگی بالای ۹۰ درصد بوده است.

بررسی این آمار برای خانم ها نیز نشان می‌دهد بیشترین نرخ مشارکت در سنین ۲۵ تا ۲۹ سالگی صورت گرفته است، اما با افزایش سن، نرخ مشارکت در زنان کاهش یافته است.

سنین ۳۰ تا ۴۵ سالگی؛ بیشترین نرخ مشارکت مردان در بهار امسال

 بررسی‌های آماری بیانگر آن است که بیشترین نرخ مشارکت مردان در بهار سال ۱۴۰۳ مربوط به سنین ۳۵ تا ۳۹ سالگی بوده که معادل ۹۳.۹ درصد است.

بررسی آمار نرخ مشارکت اقتصادی زنان در بهار سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که خانم ها ۲۵ تا ۲۹ ساله بیشترین میزان مشارکت را در بین تمامی سنین داشته‌اند. نرخ مشارکت زنان در این بازه سنی برای بهار امسال معادل ۲۶.۴ درصد بود.

این آمارها نشان می‌دهد که با عبور از ۲۹ سالگی و افزایش سن زنان، به مرور نرخ مشارکت کاهش پیدا می‌کند. به عبارتی، بالا رفتن سن در زنان باعث می‌شود که کمتر برای داشتن شغل و کارآفرینی تلاش کنند و به بازار کار وارد نشوند.

اکو ایران