زنان یگان ویژه را بیشتر بشناسید

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با اشاره به محدودیت‌های پلیس در مواجهه با زنان در ناآرامی‌ها گفت: برخورد و انتقال افراد، کسب اطلاعات و مستندسازی و کنترل افراد از جمله وظایف اصلی زنان یگان ویژه در آشوب‌ها است.

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های  پاسداران فراجا با بیان مأموریت یگان زنان اظهار کرد: زنان یکی از برکاتی بود که در پاسداران فراجا ساماندهی و تشکیل شد.

وی افزود: کنترل بانوان در مسابقات فوتبال، طرح نور، طرح هجرت (جمع‌آوری اتباع افغانستانی)، طرح‌های انتظامی و همچنین اربعین حسینی از جمله مأموریت‌های جانبی بانوان یگان است.

سردار کرمی به مأموریت اصلی زنان یگان ویژه اشاره کرد و گفت: در آشوب‌ها این یگان زنان است که چند نوع کار را براساس تخصص خود انجام می‌دهد.

وی با اشاره به محدودیت‌های نیروی انتظامی در مواجهه با بانوان در ناآرامی‌ها بیان کرد: برخورد و انتقال افراد، کسب اطلاعات و مستندسازی و کنترل افراد از جمله وظایف اصلی زنان یگان ویژه در آشوب‌ها است.

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا به نخستین حضور زنان یگان ویژه در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: زنان یگان ویژه به ابزار و تجهیزات دفاعی و تجهیزات انفرادی مجهز بوده و آموزش‌های نحوه دستگیری، بازجویی و مهارت فردی و فنون رزمی را به‌خوبی فراگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه زنان یگان در سطح بالای ورزش‌های رزمی مهارت دارند گفت: یگان زنان متشکل از مأموران جوان، رزم ویژه و تحصیل‌کرده بامهارت بالا در دفاع شخصی هستند که برای انجام مأموریت‌های مربوطه آمادگی لازم را دارند.

سردار کرمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره لباس زنان ویژه در مأموریت‌ها عنوان کرد: لباس سیاه‌رنگی که زنان یگان  در مأموریت سال ۱۴۰۱ به تن داشتند، پوششی ضدضربه است که مخصوص حملات و درگیری‌ها است؛ همچنین کلاهی که زنان یگان بر سر داشتند کلاه مخصوص و ضدضربه است، اما در مأموریت‌های دیگری همچون طرح هجرت، مأموریت اربعین و طرح نور، یگان زنان از لباس معمول یگان استفاده می‌کند.

فارس