زنان و کودکان اوکراینی طعمه جدید باندهای قاچاق انسان در اروپا

آژانس ملی جنایات انگلیس به تازگی اعلام کرد که ۱۰ تن از شهروندان این کشور تحت عنوان «حقوق بشر» به اردوگاه پناهندگان اوکراینی رفته و کودکان پناهنده را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند. به گزارش جهان بانو، بر اساس اظهارات مقامات اداره ملی جنایات دولت انگلیس ۱۰ کودک آزار اهل این کشور در […]

آژانس ملی جنایات انگلیس به تازگی اعلام کرد که ۱۰ تن از شهروندان این کشور تحت عنوان «حقوق بشر» به اردوگاه پناهندگان اوکراینی رفته و کودکان پناهنده را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

به گزارش جهان بانو، بر اساس اظهارات مقامات اداره ملی جنایات دولت انگلیس ۱۰ کودک آزار اهل این کشور در مراجعه به اردوگاه پناهندگان اوکراینی در لهستان، به بهانه ارائه کمک‌های بشردوستانه کودکان اوکراینی را هدف آزار جنسی قرار داده‌اند.پایگاه «دیلی میل» گزارش داد که در نخستین هفته‌های جنگ اوکراین، این افراد با استفاده از هرج و مرج و بی نظمی های موجود به اردوگاه‌های پناهندگان اوکراینی در لهستان وارد شدند و اقدام به تجاوز جنسی و آزار و اذیت خردسالان کردند.

به گزارش پایگاه beyondexploitatio، پناهندگان اوکراینی که اغلب به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند، در برابر سوء‌استفاده جنسی و قاچاق آسیب‌پذیر هستند.کودکان، زنان و افراد مسن بیشترین جمعیت پناهجویانی را تشکیل می‌دهند که به کشورهای اروپایی رفته‌اند.

با این وجود، خطرات بیشتری زنان و کودکانی که خود را در محل اقامت مشترک و موقت می‌بینند، تهدید می‌کند؛ خطراتی مانند خشونت و استثمار. همچنین، زنان در این مواقع تحت فشارهای گسترده ای قرار می‌گیرند که ممکن است فرزندانشان را بیش از پیش در معرض خطر قرار دهد.در میان چنین جابجایی‌های جمعیتی، این خطرات می‌تواند با اقدامات فوری گروه‌های واکنش غیررسمی مانند ارائه خدمات، ارائه مسکن و سایر تدارکات تشدید شود.

اقدامات برای رفع نیازهای پناه جویان در اسرع وقت می‌تواند منجر به استفاده از افراد آموزش ندیده یا بی‌تجربه شود که ممکن است از خطرات خاص بی‌اطلاع باشند و ناخواسته زنان و کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار دهند.به عنوان مثال جدایی مادران از فرزندانشان در نوبت و ثبت نام سرپناه یکی از این موارد است. همچنین پاسخ‌های ناکافی می‌تواند برای افرادی که قصد آزار و اذیت، سوء استفاده و خرید یا ربودن عمدی افراد را به منظور قاچاق انسان دارند، فضا فراهم کند.

سازمان ملل هشدار داده که اشکال متعددی از خشونت مبتنی بر جنسیت در میان افراد آواره در اوکراین و پناهندگان مشاهده شده است که خطر ویژه‌ای برای دختران و زنان در حال حرکت در پناهگاه‌ها، مراکز ترانزیتی، مراکز جمعی و گذرگاه های مرزی دارد.علاوه بر این گزارش‌هایی از سوء استفاده اقتصادی، آزار و اذیت جنسی، بهره‌کشی و سوء استفاده جنسی و خشونت جنسی منتشر شده است.