زنان مسلمانی که به انتخابات آمریکا رسیدند

حضور پررنگ زنان مسلمان در انتخابات آمریکا و کسب کرسی در این کشور، تغییرات عمده ای را در سیاست آمریکا رقم زده است.
مسلمان

روزنامه الکترونیکی «نشنال نیوز» نوشت: ده ها زن مسلمان آمریکایی با حضور سیاسی، شرکت در انتخابات و کسب کرسی در مجامع عمومی، هیئت مدیره مدارس و سایر مناصب انتخابی تاریخ ساز شدند.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد: این زنان با تجارب خود می توانند چشم انداز سیاسی داخلی را که برای قرن ها تحت سلطه مردان آمریکایی بوده، در سال های آینده تغییر دهند.

این گزارش حاکی از آن است که رای دهندگان در اوهایو، مین و الینوی، خانم نبیل السید، اولین زن مسلمان را برای مجلس ایالتی انتخاب کردند. همچنین رای دهندگان در مین دو نامزد مسلمان را برای اولین بار برای مجلس ایالتی انتخاب کردند. در جورجیا، مینه‌ سوتا و شهرهای دیگر نیز زنان مسلمان دیگری انتخاب شدند.

در این گزارش آمده است که این رویداد «در سیاست آمریکا بی سابقه است و عوامل متعددی به آن دامن زده است.»

وی افزود: «مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم، یک موسسه تحقیقاتی در واشنگتن، افزایش مشارکت رای دهندگان در میان مسلمانان آمریکا را از (۶۰ درصد) در (۲۰۱۶) به (۸۱ درصد) در اواسط سال گذشته (۲۰۲۲) تأیید کرد».

بر اساس گزارش این روزنامه، بسیاری بر این باورند که «اقدامات دولت ترامپ که در ۲۰۱۶ همه اشکال مهاجرت را از بسیاری از کشورهای دارای اکثریت مسلمان ممنوع کرد، مسلمانان آمریکایی را نه تنها به بیرون رفتن و رأی دادن، بلکه برای نامزدی مناصب سیاسی در سطوح محلی و ایالتی سوق داد.

شیعه نیوز