زنان مسلمان میزبان اولین بازار کریسمس در «بیرمنگام» هستند

گروهی از زنان مسلمان میزبان اولین بازار کریسمس در «آستون» انگلیس هستند تا با ایجاد پیوندهای میان ادیانی نشان دهند که مسلمانان به ماهیت چندفرهنگی بودن در یک جامعه احترام می گذارند.

زنان مسلمان در این بازار صنایع دستی را که در آنها از هنر اسلامی استفاده شده است، به فروش گذاشتند تا پیوندهایی میان ارزش های مسیحیت و اسلام برقرار کنند.

«مینا بی‌بی»،مدیر موسسه زنان مسلمان در این باره گفت: بیشتر زنانی که از مرکز ما استفاده می کنند، مسلمانان آسیای جنوبی، آفریقایی و عرب هستند.

وی افزود: هنر و صنایع دستی بخش مهمی از فعالیت‌هایی بوده است که زنان در این سال ها انجام داده و نقش کلیدی از ارتباط جوامع مختلف با یکدیگر ایفا کرده اند.

بی بی گفت: در پایان سال جاری میلادی زمانی ما تصمیم گرفتیم اولین بازار کریسمس خود را برگزار کنیم تا به همه یادآوری کنیم که ما در واقع یک شهر فوق‌العاده چند فرهنگی هستیم و وضعیت اکثریت قومی ما یکی از نقاط قوت ما در این شهر است.

ساکنان شمال بیرمنگام علاوه بر غرفه‌های فروش مواد غذایی، پوشاک، نقاشی حنا و صابون‌ها و کرم‌های خانگی، از نقاشی دیواری باغ جدیدی که در چند ماه گذشته روی آن کار کرده بودند نیز رونمایی کردند.

نقاشی دیواری جدید طبیعت گل و زنبورها را به تصویر می کشد تا اکوسیستم محلی را نشان دهد که با الگوهای هندسی برجسته اسلامی و نقوش اسلیمی در هم آمیخته شده است.

اگرچه مسلمانان کریسمس را جشن نمی گیرند، اما معمولاً دستان خود را برای کمک به بیماران، افراد بی بضاعت و بی خانمان در آستانه کریسمس پیش می آورند.

در اوایل سال جاری، حلقه اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) با جامعه مسلمانان در سراسر شهر نیویورک همکاری کرد تا بیش از دو هزار اسباب بازی در ماه می ۲۰۲۱ در اختیار کودکان خانواده های نیازمند قرار دهد.

شبستان